Psoriasis

היעילות והבטיחות של Risankizumab לטיפול בדלקת מפרקים פסוריאטית פעילה (Rheumatology)

במאמר שפורסם בכתב העת Rheumatology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי Risankizumab (סקייריזי) הינו טיפול יעיל ונסבל היטב להקלה על תסמיני דלקת מפרקים פסוריאטית בחולים עם תגובה לא-מספקת או אי-סבילות טיפול ביולוגי או DMARD (Disease Modifying Anti-Rheumatic Drugs), עם פרופיל בטיחות ארוך-טווח עקבי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי דלקת מפרקים פסוריאטית הינה מחלה דלקתית כרונית המערבת את העור והמפרקים. כעת הם מדווחים על נתוני מעקב להערכת היעילות והבטיחות של טיפול במשך 52 שבועות ב-Risankizumab במינון 150 מ”ג בחולים עם מחלה פעילה ותגובה לא-הולמת/אי-סבילות לטיפול בתכשיר ביולוגי או DMARD סינתטי קונבנציונאלי.

במחקר KEEPsAKE 2 חולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית חולקו באקראי ביחס 1:1 לקבלת Risankizumab במינון 150 מ”ג בזריקה תת-עורית או פלסבו בשבוע 0, 4 ו-16 (תקופה 1). לאחר 24 שבועות (תקופה 2), חולים בזרוע הפלסבו חצו לטיפול ב- Risankizumab וכל החולים קיבלו Risankizumab במינון 150 מ”ג כל 12 שבועות בין שבועות 28 עד 208.

לאחר 24 שבועות, 51.3% מהמטופלים ב- Risankizumab (224 חולים) השיגו שיפור של לפחות 20% במדד ACR20 (או American College of Rheumatology), זאת בהשוואה ל-26.5% מהחולים בזרוע הפלסבו (220 חולים; p<0.001). לאחר 52 שבועות, 58.5% מהחולים שחולקו באקראי להמשך טיפול ב- Risankizumab השיגו ACR20 ו-55.7% מהחולים שחצו מזרוע הפלסבו ל- Risankizumab לאחר 24 שבועות השיג תוצא זה. מגמות דומות תועדו בהערכת תוצאי יעילות אחרים.

שיעור אירועים חריגים חמורים על-רקע הטיפול ושיעור אירועים חריגים על-רקע הטיפול התרופתי שהובילו להפסקת הטיפול נותרו יציבים לאורך 52 שבועות ולא דווח על מקרי תמותה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הטיפול ב- Risankizumab נסבל היטב והוביל לשיפור תסמיני דלקת מפרקים שגרונית בחולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית שלא הגיבו היטב לטיפול ביולוגי או DMARD עם פרופיל בטיחות עקבי בטווח הארוך.

 

Rheumatology, Oct 25, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה