Psoriasis

האם לטיפול במעכבי IL-17 כנגד פסוריאזיס השפעה על הסיכון למחלה חמורה משנית לקורונה? (Front Immunol)

קורונה

במאמר שפורסם בכתב העת Frontiers in Immunology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי השימוש במעכבי IL-17 בחולים עם פסוריאזיס אינו מעלה את הסיכון להדבקה בנגיף הקורונה או לסיבוכים עקב הזיהום הנגיפי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחלה חמורה משנית לקורונה עשויה להוביל להתפתחות סערת ציטוקינים, עם רמות גבוהות של ציטוקינים שונים, כולל IL-17. לאור זאת, אחת הגישות האפשריות לטיפול במקרים אלו כללה מתן מעכבי IL-17, אשר נמצאו בטוחים ויעילים בטיפול בפסוריאזיס. עם זאת, השימוש במעכבי IL-17 בחולים עם פסוריאזיס במהלך מגפת הקורונה נותר שנוי במחלוקת עקב דיווחים כי תרופות אלו עלולות להגביר לעליה בסיכון לזיהום בדרכי הנשימה.

החוקרים השלימו סקירה שיטתית ומטה-אנליזה במטרה להעריך את ההשפעה של מעכבי IL-17 על הסיכון לזיהום בקורונה, אשפוז ותמותה בחולים עם פסוריאזיס.

חיפוש במאגרי Embase, PubMed, SCI-Web of Science, Scopus, CNKI ו-Cochrane Library הוביל לזיהוי 9 מחקרים תצפיתיים שכללו 7,106 משתתפים.

מהנתונים עולה כי לא תועדו הבדלים משמעותיים בשיעורי זיהום בנגיף הקורונה (p=0.94), אשפוזים עקב COVID-19 (p=0.64) או תמותה משנית לזיהום הנגיפי (p=0.32) בין חולים עם פסוריאזיס שטופלו במעכבי IL-17 לעומת אלו שטופלו בתרופות לא-ביולוגיות. מניתוח לפי תתי-קבוצות עלו תוצאות דומות.

מהערכת מספר החולים הנדרש לטיפול לא עלו הבדלים משמעותיים בין שתי הקבוצות בכל הנוגע לתועלתה קלינית של מניעת זיהום בנגיף קורונה וטיפול ב-COVID-19.

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול במעכבי IL-17 בחולים עם פסוריאזיס אינו מעלה את הסיכון להדבקה בקורונה או להתפתחות מחלה חמורה משנית לזיהום הנגיפי.

 

Front Immunol, Oct 21, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה