Psoriasis

הסיכון לאקזמה פרדוקסלית בטיפול הביולוגי לפסוריאזיס (JAMA Dermatology)

פסוריאזיס
לחולי פסוריאזיס המטופלים בתרופות ביולוגיות יש סיכון כללי נמוך לפתח אקזמה פרדוקסלית, והוא תלוי בסוג הטיפול, כך עולה ממחקר שפורסם ב-JAMA Dermatology

לחולים עם פסוריאזיס המטופלים בתרופות ביולוגיות יש סיכון כללי נמוך לפתח אקזמה פרדוקסלית, כאשר מעכבי אינטרלוקין (IL)-23 נמצאו כאלו עם הסיכון הנמוך ביותר מבין משפחות התרופות שנבדקו במחקר תצפיתי גדול שפורסם ב-JAMA Dermatology.

תוך שימוש בנתונים ממסד הנתונים BADBIR, החוקרים מאוניברסיטת מנצ’סטר שבאנגליה מצאו כי 273 (1%) מתוך כ-25,000 חשיפות לתרופות ב-13,699 מטופלים שטופלו בתרופות ביולוגיות היו קשורים לאקזמה פרדוקסלית.

עוד נמצא כי השכיחות של אקזמה פרדוקסלית מושפעת ממשפחת התרופות בה המטופל משתמש, כשהשיעור הגבוה ביותר נצפה בטיפול במעכבי IL-17, עם היארעות של 1.22 ל-100,000 שנות אדם, והשיעור הנמוך ביותר שנצפה היה בקרב מעכבי IL-23, עם היארעות של 0.56 ל-100,000 שנות אדם. שיעורי ההיארעות המותאמים של מעכבי TNF ומעכבי IL-12/IL-23 היו 0.94 ו-0.80 בהתאמה ל-100,000 שנות אדם.

“בהשוואה למעכבי TNF, חשיפה למעכבי IL-23 הייתה קשורה לסיכון נמוך יותר באופן משמעותי לאקזמה פרדוקסלית”, דיווחה קבוצת המחקר. ואכן, מטופלים שטופלו במעכבי IL-23 היו בסיכון נמוך ב-61% מאלו שלקחו מעכבי TNF לחוות אירוע של אקזמה פרדוקסלי. “ממצאים אלה נותרו גם כשנבדקו חשיפות ביולוגיות כקו ראשון והיו ספציפיים לפנוטיפ אקזמה זה”, דיווחה הקבוצה.

המחבר הראשי של המחקר ציין כי “יש לאשר את תוצאות המחקר במחקרים נוספים, ויש לפרש את הממצאים בזהירות. כמו גם משתנים קליניים רגילים המשפיעים על בחירת הטיפול הביולוגי, רופאים יכולים לשקול מעכבי IL-23 בחולים עם אטופיק דרמטיטיס, קדחת השחת או פרקי אקזמה פרדוקסליים, מכיוון שקבוצה זו הייתה קשורה בסיכון הנמוך ביותר לאקזמה פרדוקסלית”.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה