Pulmonary IPF & Other

טיפול פומי ב-Simnotrelvir עשוי לקצר משך מחלה במבוגרים עם COVID-19 בדרגה קלה-עד-בינונית (N Engl J Med)

קורונה

במאמר שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול מוקדם במשלב  Simnotrelvir עם Ritonavir עשוי לקצר את משך התסמינים בחולים עם COVID-19 בדרגה קלה-עד-בינונית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Simnotrelvir הינו מעכב פרוטאז פומי אשר הוכח כיעיל בתנאי מעבדה כנגד זיהום בנגיף SARS-CoV-2 . כעת הם השלימו מחקר כפל-סמיות, אקראי, כפל-סמיות, בשלב 2-3, אשר כלל חולים עם COVID-19 בדרגה קלה-עד-בינונית עם תסמינים שהופיעו במהלך שלושת הימים האחרונים. המשתתפים חולקו באקראי ביחס 1:1 לקבלת Simnotrelvir במינון 750 מ”ג עם Ritonavir במינון 100 מ”ג או פלסבו פעמיים ביום, למשך חמישה ימים.

תוצא היעילות העיקרי היה משך הזמן עד להפוגה בתסמינים אשר הוגדר בהעדר 11 תסמינים המיוחסים ל-COVID-19 במשך יומיים עוקבים. עוד בחנו החוקרים את בטיחות הטיפול והשינויים בעומס הנגיפי.

מדגם המחקר כלל 1,208 חולים מ-35 אתרים בסין; 603 חולים חולקו לקבלת Simnotrelvir ו-605 חולקו לזרוע פלסבו.

בקרב חולים שקיבלו את מנת תרופת המחקר הראשונה בתוך 72 שעות מהופעת התסמינים, מרווח הזמן עד להיעלמות תסמיני COVID-19 היה קצר יותר משמעותית בקבוצת ההתערבות לעומת קבוצת הפלסבו (180.1 שעות לעומת 216 שעות, בהתאמה; חציון הבדל של 35.8 שעות, p=0.006).

ביום החמישי, הירידה בעומס הנגיפי מתחילת המחקר הייתה גדולה יותר בזרוע הטיפול ב- Simnotrelvir לעומת זרוע הפלסבו.

שיעורי היארעות אירועים חריגים במהלך הטיפול היו גבוהים יותר בזרוע הטיפול ב- Simnotrelvir לעומת זרוע הפלסבו (29% לעומת 21.6%), כאשר מרבית האירועים החריגים היו בדרגה קלה-עד-בינונית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים ביעילות ובטיחות טיפול פומי ב- Simnotrelvir לקיצור משך התסמינים בחולים עם COVID-19 בדרגה קלה-עד-בינונית.

N Engl J Med, Jan 18, 2024

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה