Renal Failure

מי מחולי אי ספיקת לב שמטופלים בספירונולקטון יסבול מהיפרקלמיה או אזוטמיה?

ממחקר חדש עולה שבחולים הסובלים מאי ספיקת לב (CHF) ומטופלים בספירונולקטון (Aldospirone,Aldactone) גיל מבוגר ו- left ventricular ejection fraction (LVEF( נמוך הם גורמי סיכון עצמאיים לאזוטמיה בעוד ש- New York Heart Association function class ו-LVEF נמוך מנבאים היפרקלמיה חמורה.

“ספירונולקטון משפר את מצב החולה ומוריד תמותה בחולים הסובלים מאי ספיקת לב” ציינו החוקרים “אך כיום מיוחסות לו יותר תופעות לוואי מאשר חשבו בעבר”.

במחקר נותחו נתוניהם של 125 חולי CHF אשר ה-LVEF שלהם אינו עולה על 45%.

60 מהחולים היו מטופלים בספירונולקטון עוד לפני תחילת המחקר ואילו 65 התחילו טיפול עם הכניסה למחקר. משך המעקב הממוצע היה 370 יום לחולה.

8.3% מהחולים שהיו מטופלים בספירונולקטון לפני תחילת המחקר סבלו מהיפרקלמיה חמורה וזאת בהשוואה ל-10.6% בקרב החולים שרק התחילו לקבל את הטיפול.

שיעור החולים שסבלו מאזוטמיה בקרב החולים שכבר היו בטיפול בעת תחילת המחקר היה 23.3% לעומת 24.6% באלו שהתחילו את הטיפול.

בבידוד גורמי הסיכון בחולים אלו נמצא שגיל (עבור כל עלייה של עשור OR-1.74) ו-LVEF נמוך (OR-0.94 לכל עלייה ב-10%) הינם גורמי סיכון עצמאיים לאזוטמיה.

 ניתוח דומה הצביע על ה- New York Heart Association function class (לכל רמה OR-3.6) ועל LVEF נמוך (עבור כל עלייה של 10% OR-0.37) כעל הגורמים המנבאים היפרקלמיה חמורה (מעל 6 מ”מול לליטר) בחולים אלו.

החוקרים המליצו, לכן, לנקוט באמצעי זהירות במיוחד כשמדובר באנשים מבוגרים עם LVEF נמוך מ-20%. “בחולים אלו יש להפסיק מתן אשלגן ולשים לב לכל שינוי במשקל”. כמו כן, הם הוסיפו שיש להתאים מינון של דיורטיקה ולבצע מעקב מעבדתי צמוד בחולים אלה.

BMJ 2003;327:1141-1142

“>לידיעה בדוקגייד

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה