Renal Failure

טיפול ב-Azithromycin מלווה בסיכון מוגבר למוות לבבי פתאומי בחולי דיאליזה (Kidney Medicine)

במאמר שפורסם בכתב העת Kidney Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול ב-Azithromycin לווה בסיכון גבוה יותר למוות לבבי פתאומי. מהנתונים עולה כי הפחתת מפל אשלגן עשויה להפחית את הסיכון למוות לבבי פתאומי משנית לטיפול האנטיביוטי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בקרב חולים תחת טיפולי המודיאליזה דווח על קשר בין טיפול בתרופות אנטיביוטיות אלו ובין סיכון מוגבר למוות לבבי פתאומי, אך לא הושלמה הערכה של ההשפעה האפשרית של שינויים ברמות אשלגן במהלך טיפולי דיאליזה על הסיכון להפרעות קצב לב עם תרופות אלו.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון אם מפל סרום-מול-הרכב דיאליזה השפיע על הבטיחות הלבבית של Azithromycin או Levofloxacin/Moxifloxacin.

החוקרים השלימו מחקר עוקבה רטרוספקטיבי ובחנו את הנתונים אודות 89,379 חולים עם 217,009 אירועי טיפול אנטיביוטי. החולים השלימו טיפולי המודיאליזה במרכז והיו תחת ביטוח מדיקייר בין 2007 ו-2017.

מהנתונים עולה כי מבין כלל אירועי הטיפול האנטיביוטי, 52.3% כללו Azithromycin ו-47.7% כללו טיפול על-בסיס Amoxicillin. בהשוואה לטיפול אנטיביוטי המבוסס על Amoxicillin, טיפול ב-Azithromycin לווה בסיכון מוגבר למוות לבבי פתאומי, כאשר הסיכון היה גדול יותר כאשר מפל אשלגן בין סרום לדיאליזט עמד על 3 מא”ק/ליטר ומעלה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בהשוואה לחולי דיאליזה שקיבלו טיפול על-בסיס Amoxicillin, באלו שטופלו ב- Azithromycin תועד סיכון מוגבר למוות לבבי פתאומי. בחירת טיפול אנטיביוטי שאינו מביא להארכת מרווח QT במידת האפשר וצמצום מפל אשלגן במהלך טיפול בתכשירים אנטיביוטיים העלולים להאריך את מרווח QT עשויים להוות צעדים חשובים בהפחתת הסיכון הגבוה מלכתחילה למוות לבבי פתאומי בקרב חולים תחת טיפולי המודיאליזה.

Kidney Medicine, May 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה