Rheumatoid Arthritis

טיפול אמבולטורי כנגד COVID מפחית משמעותית את הסיכון לסיבוכים בחולים עם מחלות ריאומטיות אוטואימוניות (The Lancet Rheumatol)

קורונה

בחולים עם מחלות ריאומטיות אוטואימוניות שקיבלו טיפול אמבולטורי כנגד COVID תועדה ירידה של 88% בסיכון להתפתחות מחלה חמורה, בהשוואה לאלו שלא קיבלו טיפול אמבולטורי, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת The Lancet Rheumatology.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את התועלת של טיפול אמבולטורי, דוגמת Nirmatrelvir/Ritonavir (פקסלוביד) בחולים עם מחלות ריאומטיות סיסטמיות שחלו בקורונה. הם ביקשו לקבוע אם הטיפול התרופתי לווה בסיכון מופחת להתפתחות מחלה חמורה, בעיקר לאור הזמינות של אפשרויות טיפול פומי חדשות כנגד הזיהום.

המחקר הרטרוספקטיבי כלל חולים עם מחלה ריאומטית אוטואימונית סיסטמית ידועה, אשר טופלו במסגרת Massachusetts General Brigham Integrated Health Care System וזיהו את החולים עם תוצאה חיובית בבדיקת קורונה בין 23 בינואר ועד 30 במאי בשנת 2022. הם זיהו את החולים שקיבלו טיפול אמבולטורי ואת אלו שלא קיבלו טיפול דומה ובחנו את הסיכון להתפתחות זיהום חמור בקורונה, אשר הוגדר על-פי אשפוז או תמותה בתוך 30 ימים מהזיהום. בנוסף, החוקרים בחנו באילו חולים תועד זיהום חוזר לאחר הטיפול האמבולטורי.

המחקר כלל נתונים אודות 704 חולים, מהם 347 עם דלקת מפרקים שגרונית (Rheumatoid Arthritis).

החוקרים מדווחים כי שיעורי טיפול אמבולטורי כנגד קורונה עלו לאורך תקופת המחקר (p<0.0001). בסך הכול, 426 חולים קיבלו טיפול אמבולטורי, כאשר בקבוצה זו תועדו 9 מקרי אשפוז או תמותה, זאת בהשוואה ל-49 מקרי אשפוז או תמותה בקרב חולים שלא קיבלו טיפול אמבולטורי (יחס סיכויים של 0.12, רווח בר-סמך 95% של 0ץ05-0.25). בנוסף, ב-7.9% מהחולים שקיבלו טיפול אמבולטורי תועדה הישנות של המחלה הזיהומית.

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר הצביעו על קשר מובהק סטטיסטית בין טיפול אמבולטורי ובין סיכון מופחת להתפתחות COVID-19 בדרגה חמורה בחולים עם מחלות ריאומטיות אוטואימוניות סיסטמיות. גם בקרב חולים שחוסנו היטב, הטיפול בתרופות דוגמת פקסלוביד או נוגדנים חד-שבטיים לווה בירידה של 88% בסיכויים להתפתחות מחלה חמורה משנית לזיהום הנגיפי, בהשוואה לחולים שלא קיבלו טיפול אמבולטורי.

ממצאי המחקר מדגישים את החשיבות של טיפול אמבולטורי כנגד קורונה בחולים עם מחלות ריאומטיות אוטואימוניות עם COVID-19.

The Lancet Rheumatology, March 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה