Rheumatoid Arthritis

מה בין סינוסיטיס כרונית ובין הסיכון להתפתחות דלקת מפרקים שגרונית? (Allergy Asthma Immunol Res)

במאמר שפורסם בכתב העת Allergy, Asthma & Immunology Research מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי אבחנה של אבחנה של סינוסיטיס כרונית מלווה בסיכון מוגבר להתפתחות דלקת מפרקים שגרונית (Rheumatoid Arthritis), ללא תלות בפנוטיפ המחלה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מספר מחקרים קודמים דיווחו על קשר אפשרי בין סינוסיטיס כרונית ובין דלקת מפרקים שגרונית. עם זאת, עדיין לא ברור אם לסינוסיטיס כרונית השפעה על הסיכון להתפתחות מחלת המפרקים הדלקתית והמחקר הנוכחי התמקד בקשר בין שתי המחלות.

מדגם המחקר כלל 14,867 חולים עם סינוסיטיס כרונית ומספר דומה של ביקורות ללא סינוסיטיס כרונית ממאגר ארצי בדרום קוריאה. הם בחנו את היארעות דלקת מפרקים שגרונית וחישבו את הסיכון להתפתחות מחלת המפרקים.

בקרב חולים עם אבחנה של סינוסיטיס כרונית שיעורי היארעות דלקת מפרקים שגרונית עמדו על 6.51 מקרים ל-1,000 שנות-אדם, עם שיעורי היארעות של 6.55 בחולים עם ללא פוליפים באף ושל 5.96 באלו עם פוליפים באף. מהנתונים עולה כי בחולים עם סינוסיטיס כרונית תועד סיכון מוגבר משמעותית להתפתחות דלקת מפרקים שגרונית (יחס סיכון מתוקן של 1.41), ללא תלות בפנוטיפ (יחס סיכון מתוקן של 1.42 באלו ללא פוליפים באף ויחס סיכון מתוקן של 1.37 באלו ללא פוליפים באף). יתרה מזאת, הסיכון להתפתחות דלקת מפרקים שגרונית לאורך הזמן היה גבוה יותר במהלך ארבע השנים הראשונות לאחר האבחנה של סינוסיטיס כרונית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הממצאים מעידים על סיכון מוגבר לדלקת מפרקים שגרונית בחולים עם סינוסיטיס כרונית. לאור זאת, הם קוראים לרופאים לקחת בחשבון את הסיכון לדלקת מפרקים שגרונית בחולים במעקב בשל סינוסיטיס כרונית.

Allergy Asthma Immunol Res, Sep 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה