Rheumatoid Arthritis

פיקוח מרחוק על אימונים ודיאטה בדלקת מפרקים שגרונית (ACR Open Rheumatology)

שילוב של אימון אירובי מרחוק בפיקוח, אימוני התנגדות ודיאטה היפוקלורית שיפרו משמעותית את גורמי הסיכון במבוגרים עם דלקת מפרקים שגרונית ועודף משקל, כך עולה ממחקר שפורסם ב-ACR Open Rheumatology

שילוב של אימון אירובי מרחוק בפיקוח, אימוני התנגדות ודיאטה היפוקלורית שיפרו משמעותית את גורמי הסיכון הקרדיווסקולריים במבוגרים עם דלקת מפרקים שגרונית (RA) ועודף משקל או השמנת יתר, כך עולה ממחקר חדש שפורסם ב-ACR Open Rheumatology.

המחקר כלל 24 מבוגרים בגילאי 60-80 עם דלקת מפרקים שגרונית שעמדו בקריטריונים לעודף משקל או השמנת יתר; המשתתפים חולקו באקראי לתוכנית הרזיה ואימון גופני בפיקוח או תוכנית ייעוץ כטיפול (Counseling Health as Treatment) למשך 16 שבועות.

תוכנית ההרזיה והאימון הגופני בפיקוח כללה פיקוח מרחוק על אימון אירובי של 150 דקות/שבוע בעצימות בינונית עד משמעותית, יומיים בשבוע של אימוני התנגדות ודיאטה היפוקלורית המבוססת על יעד ירידה במשקל של 7% ממשקל הגוף. מטופלי תוכנית הייעוץ שימשו כביקורת וביצעו שתי פגישות ייעוץ לאורח חיים בריא.

שתי הקבוצות הראו שיפור בתוצא העיקרי, MSSc, מדד מורכב של סיכון קרדיווסקולרי המבוסס ציון משוקלל מתמשך של חמישה מרכיבי התסמונת המטבולית. השינויים המוחלטים מהבסיס היו -1.67 בתוכנית ההרזיה והאימון הגופני ו-1.34 בקבוצת הייעוץ (P < .01 עבור שתיהן).

המשתתפים בתוכנית ההרזיה והאימון הגופני הראו שיפור משמעותי יותר במדדי תוצא משניים של משקל הגוף, מסת השומן וציון פעילות מחלה ב-28 מפרקים על בסיס CRP (DAS28-CRP), כמו גם שיפור גדול יותר בבריאות הנפשית והגופנית שפי שדווחה על ידי הנבדקים.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה