SARS & Coronavirus

חיסונים חדשים לנגיף הקורונה קיבלו את אישור ה-FDA

קורונה מחקר
מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר את החיסונים החדשים של Moderna ו-Pfizer לאנשים בני 12 ומעלה ובעת חירום לילדים בגילאי 6 חודשים עד 11 שנים

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר את החיסונים החדשים של Moderna ו-Pfizer לאנשים בני 12 ומעלה ובעת חירום לילדים בגילאי 6 חודשים עד 11 שנים. ד”ר פיטר מרקס, מנהל המרכז להערכה ומחקר של ה-FDA, אמר כי “החיסון נותר הכרחי לבריאותו של הציבור ולהגנה מתמשכת מפני השלכותיו החמורות של וירוס הקורונה, הכוללות אשפוז ומוות”. הוא הוסיף ש”הציבור יכול להיות סמוך ובטוח שהחיסונים החדשים הללו עמדו בסטנדרטים המדעיים המחמירים של הסוכנות לבטיחות, יעילות ואיכות ייצור”.

החיסונים הללו מכוונים לזן האומיקרון הנקרא XBB.1.5, שהוא כבר אינו הזן הנפוץ ביותר. עם זאת,  יצרני החיסונים וה-FDA אומרים שהחיסון עדיין יספק הגנה טובה מפני ה-COVID, אפילו נגד הזנים החדשים שנמצאו בשבועות האחרונים. הזריקות יינתנו כמנה בודדת לאנשים בני 5 ומעלה, ללא קשר להיסטוריית החיסונים שלהם נגד COVID-19. ייתכן וילדים מתחת לגיל 5 שלא השלימו שלוש מנות של החיסונים הקודמים ל-COVID-19, יצטרכו לקבל מספר מנות של החיסון החדש.

פאנל יועצים של המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC – Centers for Disease Control and Prevention) התכנס לאחרונה והמליץ ​​על נטילת החיסונים לכל מי שנמצא בסיכון גבוה לסיבוכים חמורים כתוצאה מ-COVID, כמו אנשים מבוגרים ובעלי מערכת חיסונית חלשה או בעיות בריאות אחרות. רופאים אחרים, שאינם משתייכים ל-CDC חושבים שכל מי שזכאי לחיסון צריך לקבלו, במיוחד משום שמספר האנשים שנדבקים בנגיף, מאושפזים ואף מתים עולה בשבועות האחרונים. בהתאם לכך, ד”ר רוברט וכטר מאוניברסיטת קליפורניה, סן פרנסיסקו, אמר ש”שחשוב לשמור על החסינות שלנו, מכיוון ש-COVID עדיין קיים וכפי שאנו רואים כעת הוא עדיין מסוגל להדביק הרבה אנשים, לפגוע ואף להמית חלק מהם”. לעומת זאת, מומחים אחרים טוענים שההתמקדות צריכה להיות באנשים הנמצאים בסיכון גבוה, מכיוון שרוב האוכלוסייה עדיין מוגנת היטב מפני מחלות קשות עקב חיסונים וזיהומים קודמים. ד”ר ג’ון מור, אימונולוג מאוניברסיטת Will Cornell, ניו יורק, אמר כי “ההגנה מפני מחלות קשות כבר די חזקה, ולכן חיזוק נוסף לא מוסיף כל כך הרבה הגנה”.

לכתבה ב-npr

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה