Schizophrenia

שיעור מוגבר של שברי ירך בחולים עם סכיזופרניה (JAMA Netw Open)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open עולה כי בחולים עם סכיזופרניה שיעור גבוה יותר של שברי ירך והופעה מוקדמת יותר של שברים אלו, בהשוואה לאוכלוסייה הכללית.  בנוסף, ממצאי המחקר מעידים על הבדלים מגדריים בגיל הופעת שברי ירך ובשכיחות השברים בחולים עם סכיזופרניה.

החוקרים השלימו מחקר חתך שהתבסס על נתונים ממאגרי נתונים באונטריו, קנדה, ובחנו את הנתונים אודות 109,908 חולים בגילאי 40-105 שנים עם אשפוז על-רקע שבר ירך בין אפריל 2009 ועד מרץ 2019 במטרה לתאר את המאפיינים של חולים עם שברי ירך ולהשוות את השיעור השנתי של שברי ירך לפי מין בין חולים עם סכיזופרניה (105,657 חולים) וחולים ללא ההפרעה הפסיכיאטרית (4,251 חולים).

מהנתונים עולה כי בקרב חולי סכיזופרניה ושברי ירך מועד האירוע היה מוקדם יותר, בהשוואה לחולים ללא סכיזופרניה. בגברים עם סכיזופרניה הגיל הממוצע בעת שבר הירך עמד על 73 שנים, בהשוואה ל-81 שנים בקרב אלו ללא סכיזופרניה, בעוד שבנשים עם סכיזופרניה הגיל הממוצע בעת הופעת השבר עמד על 80 שנים, בהשוואה לגיל ממוצע של 84 שנים בעת השבר בקרב נשים ללא סכיזופרניה.

בחולי סכיזופרניה תועד גם שיעור גבוה יותר של שבריריות ושבר שברירי קודם, בהשוואה לחולים ללא סכיזופרניה.

יתרה מזאת, בחולים עם סכיזופרניה תועד שיעור מתוקן לגיל שהיה גבוה יותר, בהשוואה לחולים ללא ההפרעה הפסיכיאטרית (37.5 לעומת 16 מקרים ל-10,000, בהתאמה).

לממצאי המחקר הלשכות חשובות בכל הנוגע למניעה ממוקדת של שברים ואופטימיזציה של הטיפול להגנה על בריאות העצם באוכלוסייה פגיעה זו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי בחולים עם סכיזופרניה הופעה מוקדמת יותר ושיעורים גבוהים יותר של שברי ירך. בקרב חולים אלו, זוהו הבדלים מגדריים בגיל הופעת שברי ירך ובשיעור השברים. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להבין את המנגנונים בבסיס ההבדלים המגדריים ולבחון את תוצאות הטיפול בחולים עם סכיזופרניה ושבר ירך.

JAMA Netw Open, May 2023

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה