STDs

עליה מדאיגה בשנים האחרונות בשיעור הגברים ההומוסקסואלים המקיימים יחסי מין לא מוגנים (Morb Mortal Wkly Rep)

במאמר שפורסם במהדורת 29 בנובמבר של כתב העת Morbidity and Mortality Weekly Report מדווחים חוקרים כי בין השנים 2005 עד 2011 חלה עליה בשיעור הגברים המקיימים יחסי מין אנאליים ולא-מוגנים עם גברים אחרים, כאשר רק 67% מהגברים ההומוסקסואליים הפעילים-מינית עברו בדיקות לנוכחות נגיף HIV במהלך השנה האחרונה.

לדברי החוקרים, אעפ”י שגברים הומוסקסואליים מהווים חלק קטן מהאוכלוסייה, מדובר באוכלוסיה העיקרית האחראית למקרי HIV בארצות הברית. במטרה לבחון את שיעור האבחנות של HIV בקרב גברים הומוסקסואליים לפי אזור מגורים, החוקרים בחנו את הנתונים ממערכת National HIV Surveillance System. הם התבססו על נתוני HIV Behavioral Surveillance System להערכת שכיחות קיום יחסי מין אנאליים לא-מוגנים במהלך 12 החודשים האחרונים בקרב גברים שקיימו יחסי מין עם גברים בשנים 2005, 2008 ו-2011. הם גם בחנו את תדירות קיום יחסי מין בין נשא HIV ואדם שאינו נשא HIV או שלא ידוע אם נושא את הנגיף או לאו, בעת קיום יחסי המין בפעם האחרונה בשנים 2008 ו-2011; היסטוריית בדיקות HIV; וכן בחנו את שיעור נשאי HIV שלא היו מודעים לכך.

בשנת 2011, מרבית המקרים החדשים של HIV היו בקרב גברים המקיימים יחסי מין עם גברים בכל המדינות, למעט שתי מדינות (דרום דקוטה ופנסילבניה). בשנת 2005 48% מהגברים שנשאלו דיווחו על קיום יחסי מין אנאליים לא-מוגנים לפחות פעם אחת במהלך השנה האחרונה; שיעור זה עלה ל-57% בשנת 2011 (p<0.001). בשנת 2008 ובשנת 2011, 13% דיווחו על קיום יחסי מין אנאליים לא-מוגנים בין גברים נשאי HIV וגברים שאינם נשאי HIV או שאינם יודעים אם הם נשאי HIV.

בשנת 2011, 33% מנשאי HIV שלא היו מודעים למצבם וקיימו יחסי מין עם גברים, קיימו יחסים עם גבר שאינו נשא HIV או שלא ידע אם הוא נשא של הנגיף. מבין הגברים הפעילים מינית ומקיימים יחסי מין עם גברים, ללא עדות לנגיף HIV או שלא היו מודעים למצב נשאות HIV, רק 67% עברו בדיקות לנגיף HIV בשנה האחרונה.

מבין אלו שעברו בדיקות במהלך שלושת החודשים האחרונים, 4% היו חיוביים לנגיף אך לא היו מודעים לזיהום. שיעור זה עלה ל-5% מבין אלו שנבדקו במהלך 4-6 החודשים האחרונים ו-7% בקרב אלו שנבדקו במהלך השנה האחרונה.

החוקרים קוראים לנקוט מאמצים נוספים במטרה להפחית את התנהגויות המעלות את הסיכון להדבקה בנגיף HIV ולעודד לפחות בדיקה שנתית לנוכחות הנגיף בקרב גברים המקיימים יחסי מין עם גברים.

Morb Mortal Wkly Rep. 2013;62:958-962

לידיעה במדסקייפ

הערת מערכת:

בהקשר לממצאי המחקר הנ”ל, אתם מוזמנים לעיין בידיעה שפורסמה בעיתון הארץ לפיה בישראל כ-50% מההומוסקסואלים מקיימים יחסים לא מוגנים

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה