STDs

המלצה לשימוש ב-PrEP בקרב מטופלים שעוברים בדיקה למחלות מין יעילה במיוחד (כנס ANAC)

המלצה לשימוש ב-PrEP ובדיקת סקר ל-HIV בקרב אנשים המבצעים בדיקות למחלות מין עשויה להיות יעילה במיוחד למניעת הידבקות ב-HIV, כך עולה ממחקר חדש

מחקר חדש שהוצג בכנס ANAC הראה כי המלצה לשימוש ב-PrEP ובדיקת סקר ל-HIV בקרב אנשים המבצעים בדיקות למחלות מין עשויה להיות יעילה במיוחד למניעת הידבקות ב-HIV.

“אני מאמינה שחינוך הוא חיוני, ויכול גם לסייע בהפחתת הסטיגמה הקשורה לפרפ”, אמרה מחברת המחקר. עם זאת, במקרים מסוימים, הבעיה היא שמירה על טיפול ב- PrEP לאורך זמן, כך שעל פי המחקר, רק 61% מהמטופלים המשיכו בנטילת התרופה לאחר 6 חודשים. אחוז זה עלול היה להיות נמוך משמעותית ללא “נווטי פרפ” – נווטים המסייעים למטופלים בהשגת התרופה ועוקבים אחריהם באופן תדיר כדי לטפל בעיות שיכולות לגרום לחוסר היענות. במקרים בהם המטופל לא מגיע לביקור אצל הרופא, הנווט פונה אליו כדי לנסות לברר את הסיבה.

עם כניסת הגלולות למניעת הריון לעולם הרפואי, חלק מהרופאים נמנעו ממתן שלהן מכיוון שחששו שנשים תשתמשנה בהן בצורה לא ראויה. חשיבה דומה הייתה כשהפרפ יצא לראשונה. עם זאת, יש לציין כי לתרופה אין השפעה על ההתנהלות היום יומית כלל. מדובר בטיפול מניעתי ראשוני, בסיסי ביותר, אשר ניתן טרם הידבקות במחלה. שימוש נכון יעיל במניעת איידס בשיעור של בין 95% ל-99%.

אחת החוקרת במחקר הוסיפה כי “אם אתה מפתח זיהום כלשהו המועבר במגע מיני, זה מצביע על כך שייתכן ובאת במגע עם נשא HIV. אז למה לא לנטול פרפ? זה משהו שאני עושה עם כל המטופלים שלי”.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה