Stroke

הסיכון למוות פתאומי גדול יותר לאחר ארועים מוחיים של ההמיספרה השמאלית

הסיכון למוות פתאומי גדול יותר בארועים מוחיים ( CVA ) של ההמיספרה השמאלית אך לא בארועים של ההמיספרה הימנית, כך לפי מחקר שיפורסם בגיליון דצמבר של Stroke.

תוצאות אלו עומדות בניגוד לתוצאות ממחקרים בחיות ומתוצאות שהתקבלו לגבי השלב החריף של ארועים מוחיים, לפיהן ארועים בהמיספרה הימנית הם הקשורים יותר בעליית הסיכון למוות פתאומי.

במחקר נבדקו 2,885 חולים עם מחלה סימפטומטית של הקרוטידים שהשתתפו ב- North American Symptomatic Carotid Endarterectomy Trial בין 1987 ו- 1996. 663 מהמחולים מתו, 217 מתוכם תוך 24 שעות מתחילת הסימפטומים.

הסיכון למוות פתאומי ( sudden death ) תוך 5 שנים היה 5.3% בחולים ללא אוטם מוחי. באוטם של צד שמאל נרשם סיכון של 8.8%, באוטם של צד ימין 6% ובאוטם דו-צדדי 9.7%.

לאחר תיקון עבור גורמי סיכון אחרים כגון MI בעבר ויתר לחץ-דם, נראה כי הסיכון למוות פתאומי בעקבות אוטם של ההמיספרה השמאלית עלה ב- 45% על הסיכון בעקבות אוטם של ההמיספרה הימנית. בחולים שמאליים ודו-ידיים נרשם סיכון נמוך ב- 76%  מאשר בחולים ימניים.

החוקרים אומרים כי יש לשקול טיפול בחסמי-בתא ( beta-blockers ), המקטינים את הסיכון למוות פתאומי, בחולים לאחר אוטם של צד שמאל, אולם לשם כך יש צורך במחקר נוסף. הם מוסיפים כי נהוג לחשוב שבבעלי יד שמאל דומיננטית קיימת רזרבה תפקודית גדולה יותר של המוח ועובדה זו יכולה להסביר את הסיכון המופחת למוות פתאומי בחולים אלו.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה