Thyroid Disorders

מחקר ישראלי אשר חקר את יתרונות הסידן האמורפי לתת-פעילות של בלוטת יותרת התריס הוצג בקונגרס העולמי בתחום האוסטיאופורוזיס (הודעת אמורפיקל)

תירואיד בלוטת התריס

את תוצאות המחקר הציגה ד”ר ילנה סיגל, רופאה בכירה במכון האנדוקריני בבית-החולים רמב”ם, אשר עמדה בראש המחקר

בקונגרס העולמי בתחום האוסטיאופורוזיס, אוסטיאוארתריטיס ומחלות שריר-שלד, אשר התקיים במלגה, ספרד בין ה-14-17 באפריל, הוצג מחקר ישראלי על הסידן האמורפי. מדובר בכנס הגדול בתחום ובו צפויים להשתתף למעלה מ-3200 רופאים וחוקרים מרחבי העולם.

מתוצאות המחקר עולה כי מספיקה מחצית ממינון הסידן האמורפי – DENSITY, המיוצר בישראל על-ידי חברת אמורפיקל, לעומת תוספי הסידן הקלאסיים, על מנת לייצב את משק הסידן בחולים הסובלים מתת פעילות של יותרת התריס. מחקר זה מצטרף לממצאי מחקר קליני קודם, אשר נערך בראשות פרופ’ נחום ויסמן בבית-החולים איכילוב, ואשר הוכיח כי הסידן האמורפי נספג בגוף פי 2 יותר מסידן גבישי (הנמצא בתוספי הסידן המוכרים מהדור הקודם).

תת-פעילות של בלוטות יותרת התריס, המתרחשת לרוב בעקבות ניתוח להסרת יותרת התריס, גורמת לייצור מופחת של הורמון ה- PTH ולרמה נמוכה של סידן בדם. הסימפטום העיקרי של תת פעילות של בלוטת יותרת התריס הוא התכווצות, הנובעת מרמה נמוכה של סידן בדם, וגורמת להתכווצויות שרירים, בעיקר באזור הפנים והגפיים. במקרים חמורים ההתכווצות עלולה לגרום לדמם תת-עורי והפרעות בקצב הלב.  הטיפול המקובל הינו מתן תכשירי סידן במינונים גבוהים במיוחד ובשילוב ויטמין D.

תוצאות המחקר הוצגו ל-FDA, וכעת החברה עמלה על ניסוי קליני רב-לאומי ורב-מרכזי על מנת לאשש את תוצאות המחקר הראשוני.

אודות אמורפיקל

אמורפיקל הינה חברת ביומד חלוצית כחול-לבן, העוסקת בפיתוח תרופות ותוספי תזונה מהפכניים לטיפול ולמניעה של מחלות עצם מטבוליות בבני אדם. החברה נוסדה בשנת 2004 על ידי היזם יוסי בן המשמש גם כמנכ”ל החברה, ולצדו משמשת מועצה מדעית.

לאחר שנות מחקר ארוכות ,הצליחה אמורפיקל להתחקות אחר המנגנון הקיים בגוף הסרטנים הכחולים -מכונת הסידן המשוכללת בטבע. פריצת הדרך של החברה חלה בעקבות פיתוח סידן אמורפי סינטטי וההצלחה בשורת ניסויים פרה קליניים וקליניים. הסידן האמורפי משווק בישראל ונמכר בבתי מרקחת כתוסף תזונה תחת המותג DENSITY. לחברה הסכם הפצה בסין עם צ’יינו מייקו ובימים אלו חותמת על הסכמים אסטרטגיים עם מספר מדינות בעולם לשיווקו מעבר לים. מפעל הייצור של אמורקיפל ממקום באזור-התעשייה ספיר בערבה, והחברה מעסיקה 40 עובדים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה