Thyroid Disorders

אבחנת היפותירואידיזם מולד מתעכבת פעמים רבות (מתוך כנס ה-ATA)

אבחנה של היפותירואידיזם ראשוני מולד מתעכבת בחלק גדול מהיילודים, כך שאלו אינם מטופלים היטב ולכן בסיכון לפגיעה נוירו-קוגניטיבית שניתן היה למנוע, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-ATA (American Thyroid Association).

על-פי הנחיות ה-AAP (American Academy of Pediatrics), אבחנת היפותירואידיזם ראשוני מולד המוגדר בנוכחות ריכוז TSH של 20 mIU/L ומעלה צריכה להיקבע במהלך השבועיים הראשונים לחיי היילוד ועד השבוע השישי לחיי הילדים, תפקודי התריס צריכים להיות מאוזנים, עם ריכוז TSH מתחת ל-5 mIU/L.

להערכת ההיענות להנחיות אלו, החוקרים בחנו את הנתונים אודות דגימות TSH מ-4,394 ילדים מתחת לגיל שנתיים, שהופנו לבדיקות אלו בבית חולים ביוטה בין 2006-2015.

מבין היילודים שלקחו חלק במחקר, ב-98 יילודים (2%) זוהו רמות TSH מעל הטווח האמור, כולל 82 יילודים (84%) שייצגו את דגימות TSH הראשונות שנאספו. בקרוב למחצית מבין 82 היילודים הללו האבחנה התעכבה, כאשר דגימת ה-TSH הראשונה לא נלקחה במהלך השבועיים הראשונים לחיי הילדים.

12 מבין 82 היילודים (15%) לא נבדקו שוב וב-28 יילודים (34%) הושג יעד TSH של 5 mIU/L או פחות מכך בתוך 28 ימים מהבדיקה הראשונה; עם זאת, ב-42 יילודים (51%) תועדה בדיקת TSH נוספת שעמדה על 5 mIU/L ומעלה חודש ויותר לאחר הבדיקה הראשונה, עדות לטיפול לא-הולם.

מהנתונים עלה עוד כי ב-16 יילודים עם ריכוז TSH מתחת ל-20 mIU/L בבדיקה הראשונית התפתחו בהמשך רמות מוגברות לאחר החודש הראשון לחיים (לאחר 92-690 ימים).

ממצאי המחקר מעידים כי בקרוב למחצית מהיילודים שאובחנו עם היפותירואידיזם ראשוני מולד חל עיכוב באבחנה.

מתוך כנס ה-ATA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה