Thyroid Disorders

הפרעה בתפקודי התריס מנבאת סיכון מוגבר למוות לבבי פתאומי והחמרת אי-ספיקת לב בחולים עם קרדיומיופתיה היפרטרופית (Clin Cardiol)

במבוגרים עם אבחנה של קרדיומיופתיה היפרטרופית עם עדות לרמות נמוכות של Free T3 תועד סיכון מוגבר למוות לבבי פתאומי וסיכון גבוה כמעט פי ארבע להחמרת אי-ספיקת לב כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Clinical Cardiology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי תסמונת Low Free T3 Syndrome, המוכרת גם כתסמונת Nonthyroidal Illness Syndrome, או Euthyroid Sick Syndrome, מתאפיינת בירידה ברמות Free T3 בדם, ללא עליית רמות TSH. רמות נמוכות יותר של Free T3 בדם עשויות לפגוע בתפקוד הלב וכלי הדם בשל החשיבות של ההורמון בבקרת התכווצות הלב, שמירה על שלמות מיטוכונדריה ותפקוד הלב, שמירה על תנגודת סיסטמית של כלי הדם ורימודלינג לאחר-איסכמיה של החדר השמאלי.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 782 חולים עם קרדיומיופתיה היפרטרופית עם נתונים זמינים אודות תפקודי התריס (גיל ממוצע של 49.9 שנים; 58.4% גברים). הם סיווגו את החולים לפי רמות Free T3 בדם: תקינות (85.7%) או נמוכות מ-2.43 פיקומול/ליטר עם רמות TSH תקינות (14.3%). חולים עם רמות TSH גבוהות או נמוכות באופן חריג הוצאו מהמחקר.

התוצא העיקרי היה מוות לבבי פתאומי; תוצאי סיום משניים כללו משלב של החמרת אי-ספיקת לב, כולל תמותה עקב אי-ספיקת לב, דה-קומפנסציה לבבית, אשפוז עקב אי-ספיקת לב ואירוע מוחי על-רקע קרדיומיופתיה היפרטרופית.

לאחר חציון מעקב של 52 חודשים תועדו 75 מקרי מוות לבבי פתאומי ו-134 מקרי החמרת אי-ספיקת לב.

מניתוח הנתונים עולה כי ההיארעות המצטברת של מקרי מוות לבבי פתאומי והחמרת אי-ספיקת לב הייתה גבוהה יותר בקרב חולים עם תסמונת Low T3 Syndrome (p=0.02 ו-p=0.001, בהתאמה). החוקרים מצאו כי רמות Free T3 נמוכות בדם מהוות גורם מנבא משמעותי של מוות לבבי פתאומי (יחס סיכון מתוקן של 1.53, רווח בר-סמך 95% של 1.13-2.24) והחמרת אי-ספיקת לב (יחס סיכון של 3.87, רווח בר-סמך 95% של 2.91-4.98).

בניתוח הנתונים השלימו החוקרים תקנון לאבחנה של דיכאון, גורם סיכון ידוע לסיבוכים בחולים עם קרדיומיופתיה היפרטרופית והפרעה אשר נקשרה לעיתים קרובות עם הפרעה בתפקודי התריס. מהנתונים עולה כי דיכאון לווה בסיכון מוגבר למוות לבבי פתאומי (יחס סיכון מתוקן של 1.89) והחמרת אי-ספיקת לב (יחס סיכון מתוקן של 1.76).

החוקרים מסכמים וכותבים כי רמות Free T3 נמוכות בחולים עם קרדיומיופתיה היפרטרופית עשויים לנבא סיכון מוגבר לתמותה לבבית פתאומית והחמרת אי-ספיקת לב.

Clin Cardiol, Sep 1, 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה