Thyroid Disorders

תוצאות ראשוניות תומכות באבלציה באמצעות גלי רדיו לטיפול בקשריות בלוטת תריס מקבוצה III (מתוך Eur Thyroid J)

מנתונים שפורסמו בכתב העת European Thyroid Journal עולות תוצאות ראשוניות התומכות ביעילות אבלציה באמצעות גלי רדיו (Radiofrequency Ablation) לטיפול בקשריות בבלוטת התריס אשר בבדיקה ציטולוגית סווגו כקבוצה III לפי סיווג בת’סדה.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את תוצאות אבלציה באמצעות גלי קול לטיפול במקרים של קשריות שבניקור הוכחו כ-AUS/FLUS (או Atypia of Undetermined Significance/Follicular Lesion of Undetermined Significance).

מדגם המחקר כלל 28 מבוגרים (גיל ממוצע של 47.6 שנים, 82.1% נשים) עם 30 קשריות שהוכחו כקבוצה III לפי סיווג בת’סדה ועברו אבלציה באמצעות גלי רדיו במרכז רפואי יחיד. קשריות בלוטת תריס אשר סווגו כקבוצה IV או V  בניקור חוזר הוצאו מהמחקר.

הנפח הממוצע של הקשריות טרם ביצוע האבלציה עמד על 7.92 מ”ל, כאשר שישה חודשים לאחר הפעולה תועד נפח ממוצע של 2.42 מ”ל ולאחר שנה מהשלמת הפעולה הנפח הממוצע של הקשרית עמד על 1.25 מ”ל, עם שיעור ירידה בנפח של 77.9% לאחר שישה חודשים ושל 87.4% לאחר שנה אחת.

באשר לבטיחות הפרוצדורה, סיבוכים לאחר אבלציה תועדו בשני חולים, כולל מקרה אחד של שיתוק חולף של מיתר קול ומקרה נוסף של קרע קטן של האיסטמוס.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי RFA עשוי לשמש כחלופה בטוחה נוספת מעבר למעקב פעיל או הסרה ניתוחית של קשריות בלוטת תריס שסווגו בניקור כקבוצה III לפי סיווג בת’סדה והינם בדרגת חשד נמוכה לפי סיווג TIRADS, אינם מתאימים או מסרבים להתערבות ניתוחית.

יש להשלים מחקרים נוספים במטרה לקבוע את התוצאות ארוכות הטווח של הפרוצדורה בחולים אלו.

Eur Thyroid J, Oct 9, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה