Trauma

שנת העשור ל”צעירים נוהגים אחרת” – תוכנית מיוחדת ובלעדית לכל תלמידי כיתות י”ב בירושלים המתקיימת במרכז הרפואי הדסה, אשר מטרתה שינוי תרבות הנהיגה של הנהגים החדשים.

פתיחה חגיגית במעמד סגנית שר התחבורה: 3 בנובמבר, הדסה עין כרם

פרויקט הדגל בתוכניות מעורבות בקהילה של המרכז הרפואי הדסה, הינו ללא ספק יום ההדרכה המלא אותו עוברים תלמידים אשר נמצאים בתהליכו של לימוד נהיגה ומקבלים אחריות על נהיגה עצמאית בכבישי הארץ.
התוכנית, פרי יוזמתו של פרופ’ אבי ריבקינד, ראש אגף רפואה דחופה וטראומה בהדסה, בשיתוף עם מטה הבטיחות העירוני – מנח”י, עיריית ירושלים,  הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים , וכן עמותות “אור ירוק”, שמה לעצמה למטרה להביא להגברת המודעות לסכנות שבנהיגה ולתוצאותיה ההרסניות כאשר היא מתבצעת באופן שאינו שקול ואחראי.

על פי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נהגים צעירים (בני 17 עד 24) הם קבוצת הגיל בעלת המעורבות הגבוהה ביותר בתאונות דרכים ובאופן ספציפי בתאונות יחיד, וכן מעורבותם המשמעותית ביותר של נהגים צעירים בתאונות מתרחשת בחודשים הראשונים שלאחר

קבלת רישיון הנהיגה. זו הסיבה לבחירה בחתך הגילאים של כיתות י”ב, הנמצאים בתחילת דרכם על הכביש ומתוך תחושת שליחות של המרכז הרפואי הדסה  לעשות את השינוי התודעתי על ידי חשיפתם של בני הנוער דור הנהגים הבא, לתוצאות האפשריות של אותה אחריות שניתנת להם, באם לא ינהגו בחוכמה, תרתי משמע.

מידי שנה משתתפים ביום העיון כשלושת אלפים תלמידים מירושלים וסביבתה, והתגובות נלהבות, הן של בני הנוער עצמם והן של צוותי החינוך ושל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים השותפה להפעלתה.  

התכנית המציינת עשור להקמתה, כוללת יום הדרכה המתקיים בבתי החולים הדסה עין כרם והר הצופים, ובמהלכו הרצאות של רופא כירורג, אורטופד, עובד סוציאלי ומרפא בעיסוק. בהרצאות נחשפים התלמידים לתהליך הקליטה והטיפול בנפגעי תאונות דרכים, גורמי התאונות, מניעתן והשפעת הפציעה על הנפגע והאנשים סביבו בעת הפציעה והשיקום.

בהמשך מתקיים מפגש עם נפגע תאונת דרכים עדות אישית על פציעה ושיקום וביקור במרכז הטראומה.

את היום מסיים התלמיד בהרצאה בנושא “אלכוהול ונהיגה”, כולל סימולציה במשקפיים מיוחדות המדמות נהיגה בשכרות.

התכנית מופעלת על ידי מיטב הרופאים בהדסה בהתנדבות, ובהובלתם של פרופ’ אבי ריבקינד, מנהל מערך הטראומה בעין כרם וד”ר אסנת לב ציון קורח, מנהלת ביה”ח הדסה הר הצופים.

ב-3.11.14, יום פתיחת שנת העשור “לתכנית צעירים נוהגים אחרת”, נקיים טקס פתיחה חגיגי במעמד:

גב’ ציפי חוטובלי סגנית שר התחבורה והבטיחות בדרכים,

פרופ’ תמר פרץ מנכ”לית “הדסה”,

מר מרדכי דואני בהירי מנכ”ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים,

אדריכל שלמה אשכול מהנדס העיר ירושלים

ואח”מים נוספים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה