Trauma

זעזוע מוח עלול לפגוע בהישגים האקדמיים של מתבגרים (Injury Prevention)

בקרב תלמידי תיכון עם היסטוריה של זעזוע מוחי תועד סיכון מוגבר להישגים אקדמיים ירודים, בהשוואה לאלו ללא היסטוריה של זעזוע מוח, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Injury Prevention. ההשפעה של זעזוע מוח על ההישגים האקדמיים הייתה בולטת במיוחד בצעירים עם היסטוריה של אירועים חוזרים של זעזוע מוח.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להבין את הקשר בין היסטוריה של זעזוע מוח בשנה האחרונה ובין ההישגים האקדמיים בקרב תלמידי תיכון בארצות הברית. הם בחנו את הנתונים אודות למעלה מ-10,000 מתבגרים שלקחו חלק בסקר Youth Risk Behavior Study בשנת 2019.

קרוב ל-80% מהתלמידים היו עם הישגים אקדמיים טובים, אך כ-15% מהתלמידים דיווחו על לפחות זעזוע מוח אחד על-רקע פעילות או ספורט בשנה האחרונה.

למרות שהיסטוריה של זעזוע מוח אחד ומעלה בשנה האחרונה לווה בסיכון מוגבר להישגים אקדמיים ירודים (סיכון יחסי של 1.25, רווח בר-סמך 95% של 1.1-1.42), בסיכומו של דבר הקשר בין היסטוריה של זעזוע מוח יחיד והישגים ירודים לא היה מובהק סטטיסטית (סיכון יחסי של 1.11, רווח בר-סמך 95% של 0.95-1.29). עם זאת, תועד קשר משמעותי יותר באלו עם היסטוריה של אירועים חוזרים של זעזוע מוח (סיכון יחסי של 1.5, רווח בר-סמך 95% של 1.26-1.78).

מהנתונים עולה כי מרבית התלמידים ששללו היסטוריה של זעזוע מוח היו בנות, בעוד שתלמידים ממין זכר נטו יותר לדווח על זעזוע מוח אחד או יותר (53.1% ו-63.5%, בהתאמה).  בנוסף, אירועים חוזרים של זעזוע מוח היו נפוצים יותר בקרב תלמידים שחורים.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים להערכת הקשר בין היסטוריה של חבלת ראש וזעזוע מוח ובין הישגים אקדמיים. הם מוספים כי מאמצים למניעת חבלות בבית הספר, כולל עידוד שימוש בקסדה, בדיקות סקר בבית הספר לזעזוע מוח והקפדה על ההנחיות לחזרה לפעילות וחזרה ללימודים לאחר זעזוע מוח, עשויים להיות חשובים עבור תלמידים בסיכון לזעזוע מוח.

 

Injury Prevention, Oct 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה