Traumatic Brain Injury

סיכון גבוה כפליים לשברים בקשישים עם היסטוריה של חבלת ראש (מתוך כנס ה-ANA)

 בקרב קשישים עם היסטוריה של חבלת ראש תועד סיכון גבוה כמעט כפליים לנפילה בשלב מאוחר יותר, בהשוואה לאלו ללא היסטוריה של חבלת ראש, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצגו כפוסטר במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Neurological Association.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין חבלת ראש ובין הסיכון לנפילה בעתיד עם צורך בטיפול בבית חולים. ממדגם ראשוני של 15,792 חולים, זיהו החוקרים 13,081 מבוגרים בגיל ממוצע של 54.3 שנים, אשר לקחו חלק במחקר Atherosclerosis Risk in Communities, מחקר העוקב אחר אשפוזים בשל חבלת ראש משנת 1987 עד 2019. מבין החולים המתאימים למחקר, 11,293 שללו היסטוריה של חבלת ראש, כאשר 1,788 חולים דיווחו על חבלת ראש.

המשתתפים היו במעקב תקופתי לאורך המחקר, עם סך כולל של שבעה ביקורים בין 1987 עד 2019, עם בדיקות MRI מוח בין 2004 ו-2006. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת הקשר בין חבלת ראש ובין נפילות, כאשר ניתוח משני שימש להערכת הקשר בין מספר חבלות ראש וחומרת הפגיעה ובין נפילות בהמשך.

מהנתונים עולה כי בקרב קשישים עם היסטוריה של חבלת ראש תועד סיכון גבוה פי 1.7 לנפילות בעתיד, בהשוואה לאלו ללא היסטוריה של חבלת ראש. קשר בולט יותר תועד בקרב גברים עם חבלת ראש ובין נפילות בעתיד. עוד זיהו החוקרים קשר מנה-תגובה בין מספר וחומרת חבלת ראש ובין הסיכון לנפילות בעתיד.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בקרב חולים עם היסטוריה של חבלת ראש תועד סיכון מוגבר לנפילות לאורך כשש שנים לאחר חבלת הראש וסיכון גבוה כמעט כפליים לנפילה, בהשוואה לאלו ללא היסטוריה של חבלת ראש.

מתוך כנס ה-ANA

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה