Traumatic Brain Injury

טיפול ניסיוני מהפכני לפגיעה מוחית טראומטית (Nature Medicine)

טיפול ניסיוני הכולל גירוי מוחי עמוק שיקם את התפקוד בחולים עם פגיעה מוחית טראומטית ואת סיבוכיה, כך עולה ממחקר שפורסם ב-Nature Medicine

טיפול ניסיוני הכולל שימוש בגירוי מוחי עמוק (DBS) שיקם את התפקוד הביצועי בחולים עם פגיעה מוחית טראומטית בינונית עד חמורה (msTBI) וסיבוכים כרוניים של הפגיעה, כך עולה ממחקר חדש שפורסם ב-Nature Medicine.

המשתתפים בניסוי הראשון שבוצע בבני אדם חוו פגיעות מוחיות בין 3-18 שנים לפני המחקר, שהותירו אותם עם ליקוי נוירופסיכולוגי מתמשך ומגוון של מוגבלויות תפקודיות. זו הפעם הראשונה שבה הושתל מכשיר גירוי מוחי עמוק בתלמוס המרכזי בבני אדם, אזור במוח שרוחבו מילימטרים בודדים בלבד המסייע בוויסות ההכרה.

הצבת האלקטרודות דרשה טכניקה כירורגית חדשה שפותחה על ידי החוקרים שכללה מודלים וירטואליים של מוחו של כל משתתף, הקלטת מיקרואלקטרודות והדמיה עצבית לזיהוי מעגלים עצביים המושפעים מהפגיעה המוחית הטראומטית.

לפי תוצאות המחקר, לאחר 3 חודשים של טיפולי גירוי מוחי עמוק יום-יומיים בני 12 שעות, הביצועים של המשתתפים במבחנים קוגניטיביים השתפרו בממוצע ב-32% מהבסיס. המשתתפים יכלו לקרוא ספרים, לצפות בתוכניות טלוויזיה, לשחק במשחקי וידאו, להשלים שיעורים של בית הספר, והרגישו פחות עייפות משמעותית במהלך היום.

למרות שהניסוי כלל רק חמישה חולים, העבודה כבר זוכה להערכה על ידי מומחים רבים כחלק מתהליך משמעותי ביותר עבור חולים עם פגיעה מוחית טראומטית בינונית עד חמורה כרונית, מצב שאין לו טיפולים יעילים.

 

על פי ההערכות, 5.3 מיליון ילדים ומבוגרים חיים עם מוגבלות קבועה הקשורה ל-TBI בארה”ב כיום. אין כיום טיפול יעיל לפגיעה בקשב, בתפקוד הביצועי, בזיכרון העבודה או במהירות עיבוד המידע שנגרמה כתוצאה מהפגיעה הראשונית.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה