Urinary Incontinence

הטיפול ב-onabotulinumtoxinA (בוטוקס) ב-OAB קשור לפחות מקרי אצירת שתן מאשר הטיפול ב-abobotulinumtoxinA (דיספורט) (מתוך

מטרת המחקר היתה להשוות את ההשפעה הקלינית של שתי תרופות המבוססות על botulinum toxin מסוג A : התרופה onabotulinumtoxinA  (של Botox®; Allergan Inc.), מול  abobotulinumtoxinA,  (של Dysport®; Ipsen Ltd), בטיפול בשלפוחית פעילה ביתר שלא ממקור נוירגני (OAB).

לפי ממצאי המחקר, נראה כי הטיפול ב- abobotulinumtoxinA (דיספורט) עשוי לגרום לאצירת שתן מוגברת הנדרשת לקטטר בשיעור כפול מזה של  onabotulinumtoxinA  (בוטוקס).

החוקרים כללו 207 מטופלים עם OAB לא נוירגני שטופלו ב- botulinum toxin type A  בין ראשית 2009 לאמצע 2012 . מאגר המידע מהמוסד המטפל בו השתמשו תיעד פרטים לגבי הטיפול ותוצאותיו. בדצמבר 2009 הוחלף הטיפול במוסד המטפל מ- onabotulinumtoxinA (בוטוקס) ל-  abobotulinumtoxinA (דיספורט). 

עוקבת הבוטוקס כללה 101 משתתפים וזו של הדיספורט, 106. בהשוואה ביניהן נראתה ירידה דומה בתדירות מתן השתן ביום ובלילה וכן במספר המקרים של בריחת שתן , ללא הבדל במשך זמן ההשפעה. בעוקבת הדיספורט היה שיעור כמעט כפול של אצירת שתן סימפטומטית (23 מול 42%) שדרשה קטטריזציה עצמית לסירוגין (Intermittent self-catheterisation) . 

החוקרים מסכמים כי הטיפול בדיספורט היה קשור לסיבוכים שחייבו קטטריזציה; לדבריהם, ממצאיהם מעידים כי שני הטוקסינים הללו אינם בני החלפה במינונים שנבחנו. 

BJU International. doi: 10.1111/bju.12028

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה