Urinary Incontinence

השפעת סוכרת מסוג 2 על תסמיני דרכי השתן התחתונות בקרב גברים (BMC Urol)

סיכום המחקר באדיבות סטארגומים www.stargumim.co.il .


ע”פ מחקר חדש מה-BMC Urolסוכרת מסוג 2 קשורה לתסמינים שכיחים של דרכי השתן בעיקר בגברים.

ברקע מציינים המחברים שמחקרים על השפעת סוכרת מסוג 2 על השכיחות וההיארעות של תסמינים בדרכי השתן התחתונות (LUTS) בקרב גברים הניבו תוצאות מגוונות. במחקר זה ביקשו החוקרים לבחון נושא זה תוך שימוש בשני קוהורטים גדולים ומגוונים.

לצורך כך עשה  מחקר זה שימוש בשאלון ובנתונים קליניים משני קוהורטים רב-לאומיים גדולים, מחקר בריאות הגברים של קליפורניה (CMHS) ותוכנית מחקר בגנים, סביבה ובריאות (RPGEH) . נתונים אודות מאפייני סוכרת הופקו מהשאלון ומנתונים של מרשם הסוכרת. תסמינים בדרכי השתן התחתונות נמדדו על ידי שימוש בסקאלה מתוקננת. נתונים אודות מצב סוציו-אקונומי ותחלואה נלווית הושגו מדיווח עצמי.

נעשה שימוש בניתוח רגרסיה לוגיסטית מרובת משתנים על מנת לבחון את הקשר בין מצב סוכרת בנקודת ההתחלה לבין השכיחות וההיארעות של תסמינים בדרכי השתן התחתונות, עם התאמה עבור משתנים סותרים פוטנציאלים.

החוקרים מדווחים שמצאו כי סוכרת מסוג 2 קשורה בתסמינים שכיחים של דרכי השתן התחתונות (יחס סיכוי = 1.32, 95% רווח בר סמך 1.26, 1.38). הקשר היה חזק יותר בקרב גברים הסובלים מסוכרת מסוג 2 הנוטלים טיפול פרמצבטי פעיל וסובלים מהמחלה תקופה ארוכה יותר. לא נמצא קשר בין סוכרת מסוג 2 והתחלת תסמינים חדשים בדרכי השתן התחתונות.

BMC Urol. 2013;13(12

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה