Urinary Incontinence

הטיפול ב-OAB ב-fesoterodine (טוביאז) בקשישים, כולל קשישים פגיעים עם תחלואה מורכבת, משיג פרופיל תועלת סיכון מועדף (Drugs Aging)

ע”פ סקירה עדכנית מה-Drugs Aging  קיימות עדויות התומכות ליחס מועדף של התועלת/סיכון של שימוש ב-fesoterodine (טוביאז, פייזר) בקשישים עם תפקוד יתר של שלפוחית השתן ( OAB ) כולל קשישים פגיעים עם תחלואה מורכבת 

ברקע מציינים המחברים כי OAB הוא מצב נפוץ, עם שכיחות עולה עם הגיל. הסימפטומים כוללים אי נקיטת שתן (UUI) וקשורים עם תחלואה נלווית של מטופלים קשישים (נפילות, שברים, הפרעות תפקודיות ודיכאון). 

הטיפולים המרכזיים כיום ל-OAB הם אנטי-מוסקריניים . עד לאחרונה,, מציינים המחברים, מס’ מחקרים העריכו באופן מיוחד את היעילות והבטיחות של טיפולים אלה בקרב מטופלים קשישים עם סימפטומים של OAB  . בסקירה זו, נעשה סיכום של העדות הקיימת מתוך הספרות הרפואית לגבי היעילות והבטיחות של פסוטראודין בקרב קשישים עם OAB לרבות UUI . 

הנתונים נאספו ממחקרים מבוקרי פלציבו בקרב קשישים וקשישים פגיעים עם תחלואה מורכבת , עם ניתוחי פוסט הוק של  נתונים לפי חתכי גילים. המימצאים לפי המחברים מראים שהטיפול עם פסוטראודין 4 או 8 מ”ג השיג שיפור קליני וסטטיסטי מובהק בסימפטומים של OAB , ובדיווחי מטופלים רבים.

המידע מגדים כי היעילות של פסוטראודין בקשישים דומה לזו שנמצאה במטופלים צעירים יותר. הטיפול בפסוטראודין נמצא נסבל היטב בקרב קשישים , וקשישים פגיעים עם תחלואה נלווית מורכבת, עם שיעורים נמוכים של אצירת שתן ומעט עדויות לאירועים הקשורים למערכת העצבים המרכזית, או להפרעות קוגנטיביות.

החוקרים מסכמים כי המידע תומך ביחס התועלת/סיכון המועדף של פסוטרואידין בקשישים ובקשישים עם תחלואה נלווית מורכבת עם OAB .

Drugs Aging.2015 Feb;32(2):103-25

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה