Urinary Incontinence

תרופות לטיפול בהגדלה שפירה של הערמונית אינן מביאות לעליה בסיכון לתמותה של גברים עם סרטן ערמונית (JAMA Oncol)

השימוש במעכבי 5-Alpha-Reductase לטיפול בהגדלה שפירה של הערמונית אינו מביא לעליה בסיכון לתמותה מכל-סיבה או תמותה עקב סרטן ערמונית בגברים עם אבחנה חדשה של סרטן ערמונית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שכלל כ-14,000 גברים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מעכבי 5-Alpha-Reductase עשויים להיות יעילים מאוד בטיפול בחולים עם הגדלה שפירה של הערמונית. עם זאת, ישנה אי-ודאות בנוגע לבטיחות הטיפול לאחר ששני מחקרים גדולים העלו חשש מפני קשר בין טיפול זה ובין סיכון מוגבר לגידולי ערמונית ממאירים בדרגה גבוהה. העדר העדות לסיכון מוגבר עשוי לשמש כמקור להרגעה עבור החולים כי ניתן להמשיך בטיפול זה בבטחה.

על-בסיס תוצאות מחקר PCPT (Prostate Cancer Prevention Trial) ו-REDUCE (Reduction by Dutasteride of Prostate Cancer Events), מנהל המזון והתרופות האמריקאי הזהיר כנגד השימוש בתרופות אלו למניעת סרטן ערמונית. עם זאת, עדיין אין תשובה לשאלה אם הטיפול התרופתי הנ”ל משפיע על תוצאות סרטן ערמונית.

החוקרים בחנו את הנתונים מארבעה מאגרי נתונים בבריטניה במטרה לקבוע אם השימוש במעכבי 5-Alpha-Reductase מלווה בסיכון מוגבר לתמותה ספציפית עקב סרטן ערמונית או תמותה מכל-סיבה ב-13,892 גברים עם אבחנה חדשה של סרטן ערמונית.

בקרב גברים אלו, רק 574 גברים (4.1%) קיבלו מרשם לטיפול במעכבי 5-Alpha-Reductase במשך לפחות 12 חודשים לפני האבחנה של סרטן הערמונית, וחציון משך הטיפול לפני האבחנה עמד על 12.8 חודשים.

לאחר תקנון לגורמי סיכון אחרים, ההיארעות של תמותה ספציפית עקב סרטן ערמונית לא הייתה שונה משמעותית בין גברים שקיבלו את הטיפול הנ”ל (3.76 מקרים ל-100 שנות-אדם) ואלו שלא קיבלו את הטיפול (3.87 מקרים ל-100 שנות-אדם).

בניתוח משני של הנתונים, החוקרים מצאו קשר בין טיפול במעכבי 5-Alpha-Reductase ובין סיכון מוגבר לתמותה מכל-סיבה, בהשוואה לאלו שלא קיבלו את הטיפול.

לא תואר קשר בין משך ותגובה לטיפול במעכבי 5-Alpha-Reductase ובין תמותה ספציפית עקב סרטן ערמונית או תמותה מכל-סיבה.

ממצאי המחקר תומכים בממצאים שאלו ממחקר Prostate Cancer Prevention Trial בו לא תואר קשר בין הטיפול ב-Finasteride ובין סיכון מוגבר לתמותה.

JAMA Oncol 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה