Urinary Incontinence

טיפול יומי ב-tadalafil (סיאליס) 5 מ”ג אפקטיבי לשיפור תסמיני LUTS/BPH בגברים עם גורמי סיכון קרדיווסקולריים (nt J Clin Pract )

מחקר חדש מה-Int J Clin Pract  מדווח כי מתן יומי של tadalafil (סיאליס, לילי) משפר תסמיני מערכת שתן תחתונה (LUTS) הקשורים להגדלה שפירה של הערמונית (BPH) ללא תלות בחומרת התסמינים גם בגברים עם גורמי סיכון קרדיווסקולריים .

החוקרים מסבירים  כי מטרתם הייתה לבחון את ההשפעה של גורמי סיכון קרדיווסקולריים/תחלואה קרדיווסקולרית נלווית על התגובה לטיפול בטדלפיל 5 מ”ג ליום בגברים עם LUTS על רקע BPH .

בוצעה אנליזת פוסט הוק מתוך 4 מחקרים כפולי סמיות שבהם נכללו 1,498 גברים עם הסטוריה של LUTS/BPH של מעל 6 חודשים אשר הוקצו באופן אקראי לקבלת טדלפיל 5 מ”ג פעם ביום או פלצבו למשך 12 שבועות. בוצע דיווח סטטיסטי תיאורי לשינויים בסימפטומים על פי מדד IPSS (ר”ת של International Prostate Symptom Score )  ומדדים IPSS להתרוקנות , איחסון ואיכות חיים. 

 החוקרים חילקו את המטופלים ע”פ גורמי סיכון בסיסיים וקרדיווסקולריים והטיפולים שקיבלו, תוך שימוש באנליזת שונות משותפת (קו-ואריאנס) .

החוקרים מדווחים על כך שטדלפיל היה אפקטיבי בגברים עם LUTS/BPH וגורמי סיכון קרדיווסקורליים/תחלואה קרדיווסקולרית נלווית, למעט אלו שקיבלו מעל תרופה אחת נגד יתר לחץ דם (יל”ד). השיפור של סך הריבועים הפחותים (LS)  של IPSS מול פלצבו היה של 1.2- נקודות (בטווח 2.5- ל-0.0- ) בגברים שקיבלו מעל תרופה אחת נגד יל”ד לעומת שיפור של 3.3- (בטווח 2.1- ל-4.4-) בגברים שנטלו תרופה אחת נגד יל”ד. (ה-P לאינטרקציה היה 0.02) .

בנוסף לכך השיפור המותאם פלציבו של LS בסך ה-IPSS היה 0.2- (בטווח 2.1- ל-1.7) בגברים שדיווחו על שימוש בתרופות משתנות, וזאת בהשוואה לשיפור של 2.8- (בטווח 3.7- ל-1.9-) בגברים שדיווחו על טיפול בתרופות אחרות נגד יל”ד. (ה-p לאינטרקציה היה 0.053) .

החוקרים מסכמים כי מתן יומי של טדלפיל 5 מ”ג משיג שיפור ב-LUTS/BPH ללא תלות בחומרת התסמינים בגברים עם גורמי סיכון/תחלואה קרדיווסקולרית נלווית, למעט אלה שנוטלים יותר מתרופה אחת נגד יל”ד. גם שימוש בתרופות משתנות עלול לתרום לתפישה של מטופלים לכך שהטיפול הוא בעל תועלת שולית על LUTS/BPH .  החוקרים מציינים כי יש לקחת בחשבון תחלואה נלווית לצורך בחירת טיפול אופטימלי בגברים עם LUTS/BPH .

Int J Clin Pract.2015 Aug 24

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה