Urinary Incontinence

האם לאבחנה של תסמונת מטבולית השפעה על היעילות של טיפול ב-Mirabegron בנשים עם פעילות-יתר של שלפוחית השתן? (Int Urogynecol J)

במאמר שפורסם בכתב העת International Urogynecology Journal מדווחים חוקרים מיפן על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי הטיפול ב- Mirabegron(בטמיגה) יעיל בנשים עם וללא תסמונת מטבולית, כאשר היפרגליקמיה ותסמינים חמורים של פעילות-יתר של שלפוחית השתן מנבאים את היעילות של הטיפול התרופתי.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לקבוע אם נוכחות תסמונת מטבולית משפיעה על היעילות של Mirabegron בנשים שלא קיבלו טיפול קודם ואובחנו עם פעילות יתר של שלפוחית השתן.

נשים שטופלו ב- Mirabegron במינון 50 מ”ג סווגו לקבוצת נשים עם תסמונת מטבולית וללא תסמונת מטבולית, כאשר החוקרים בחנו את היעילות של Mirabegron על-סמך מדד OABSS (Overactive Bladder Symptom Score) ויומן התרוקנות בן שלושה ימים לפני ו-12 שבועות לאחר התחלת הטיפול.

מבין 197 נשים שהשלימו את המחקר, 43 (23.9%) אובחנו עם תסמונת מטבולית. לאחר 12 שבועות טיפול ב- Mirabegron, הן בנשים עם תסמונת מטבולית והן באלו ללא תסמונת מטבולית תועד שיפור משמעותי במדד OABSS, מספר אירועי אי-נקיטת שתן ביממה, מספר אירועי מתן שתן ביממה ומספר אירועי דחיפות מתן שתן ביממה.

גורמים שנקשרו עם הבדלים משמעותיים קלינית במדד OABSS כללו נוכחות היפרגליקמיה (יחס סיכויים של 2.43, רווח בר-סמך 95% של 1.05-5.60) ומדד OABSS בתחילת המחקר (יחס סיכויים של 1.23, רווח בר-סמך 95% של 1.09-1.39).

ממצאי המחקר מעידים כי הטיפול ב- Mirabegron יעיל בחולים עם תסמונת מטבולית ובאלו ללא תסמונת מטבולית. היפרגליקמיה ותסמינים חמורים של פעילות-יתר של שלפוחית השתן מנבאים את היעילות של הטיפול התרופתי.

 

Int Urogynecol J. 2022 Jun 14

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה