Urinary Incontinence

טיפול ב-Mirabegron בטוח ויעיל בחולים עם פעילות-יתר של שלפוחית השתן והפרעות במערכת העצבים המרכזית (J Formos Med Assoc)

טיפול תרופתי פומי כנגד פעילות-יתר של שלפוחית השתן, בפרט Mirabegron (בטמיגה), הדגים יעילות גבוהה בחולים הפרעות מערכת עצבים מרכזית, בפרט בחולים לאחר אירוע מוחי ופרקינסוניזם, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Formosan Medical Association.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את היעילות התרפויטית ותופעות לוואי של תכשירים שונים לטיפול בפעילות-יתר של שלפוחית השתן בחולים עם הפרעות במערכת העצבים המרכזית.

המחקר הפרוספקטיבי כלל חולים עם פעילות-יתר של שלפוחית השתן והפרעות במערכת העצבים המרכזית, אשר חולקו באקראי לשלוש תת-קבוצות שונות: טיפול ב-Mirabegron במינון 50 מ”ג, פעם ביום; טיפול ב-Solifenacin במינון 5 מ”ג כל יום; או משלב Solifenacin במינון 5 מ”ג עם Mirabegron במינון 50 מ”ג פעם ביום.

החוקרים התבססו על שאלונים להערכת היעילות והבטיחות ומדדים אובייקטיביים להשוואת התוצאות בין הקבוצות וההבדלים מתחילת המחקר לאחר 3 ו-6 חודשי טיפול. אירועים חריגים, כולל הפרעות בתפקוד קוגניטיבי, נבחנו באמצעות מבחן מיני-מנטל.

המחקר כלל 102 חולים בגיל ממוצע של 71.8 שנים, מהם 35 טופלו ב-Mirabegron בלבד, 36 חולים טופלו ב-Solifenacin בלבד ו-31 חולים קיבלו טיפול בשני התכשירים.

מדדי תסמיני פעילות-יתר של שלפוחית השתן השתפרו משמעותית שלושה חודשים לאחר הטיפול בכל תתי הקבוצות. עם זאת, תועדה עליה משמעותית בנפח שיירי לאחר התרוקנות וירידה משמעותית ביעילות התרוקנות לאחר הטיפול בחולים שקיבלו Solifenacin בלבד או טיפול משולב.

תופעות הלוואי הנפוצות כללו פה יבש ועצירות, בפרט בקבוצת הטיפול ב-Solifenacin או טיפול משולב. בקרב מטופלים ב-Mirabegron בלבד תועדה היארעות נמוכה של תופעות לוואי.

בעקבות הטיפול לא תועד שינוי משמעותי במדדי מיני-מנטל בתתי הקבוצות השונות במחקר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הטיפול התרופתי כנגד פעילות-יתר של שלפוחית השתן הוכח כיעיל בחולים עם פעילות יתר של שלפוחית השתן והפרעות במערכת העצבים המרכזית ולתרופות לא הייתה השפעה על התפקוד הקוגניטיבי. הטיפול ב-Mirabegron לווה בתופעות לוואי מינימאלית ולאור בטיחות ויעילות הטיפול הם קובעים כי ניתן להמליץ על התרופה כקו-טיפול ראשון כנגד פעילות-יתר של שלפוחית השתן בחולים אלו.

 

J Formos Med Assoc. 2022 Oct;121(10):2101-2108

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה