Urinary Tract Infections

השתלת צואה יעילה עבור חולים עם זיהום ראשון או שני ב-Clostridium difficile (Lancet Gastroenterol Hepatol)

מחקר חדש מצא כי השתלת צואה כקו ראשון בקרב מטופלים עם זיהום ראשון או שני ב- Clostridium difficile יעילה ועדיפה על הטיפול המקובל ב-Vancomycin בלבד בכדי להשיג רזולוציה לאורך זמן ממושך

מחקר חדש מצא כי השתלת צואה (FMT – Fecal Microbiota Transplantation) כקו ראשון בקרב מטופלים עם זיהום ראשון או שני ב- Clostridium difficile יעילה ועדיפה על הטיפול המקובל ב-Vancomycin בלבד בכדי להשיג רזולוציה לאורך זמן ממושך. זיהום ב-C. diff מהווה איום בריאותי הקשור למתן אנטיביוטיקה עם מעט דרכי טיפול, כך ששיקום המיקרוביום באמצעות השתלת צואה הינו אפשרות טיפולית יעילה עבור חולים עם זיהומים חוזרים. מחקר זה השווה את היעילות והבטיחות של השתלת צואה בהשוואה לפלצבו לאחר טיפול ב-Vancomycin עבור זיהום ראשון או שני ב-C. diff. המחקר פורסם ב-Lancet Gastroenterol Hepatol ב-21 בספטמבר 2022.

המחקר שבוצע בשיטת סמיות כפולה בבית החולים האוניברסיטאי בארהוס, דנמרק, כלל מטופלים בני 18 ומעלה עם זיהום ב-C. diff שהוגדר כשלוש יציאות מימיות ומעלה ליממה ובדיקת PCR חיובית ל-C. diff. הטיפול (השתלת צואה או פלצבו) ניתן ביום הראשון ובהמשך בין ימים 3-7, זאת לאחר טיפול פומי  ב-Vancomycin 125 מ”ג, 4 פעמים ביום למשך עשרה ימים. נקודת סיום המחקר העיקרית הייתה רזולוציה של הזיהום, שמונה שבועות לאחר הטיפול.

החוקרים עקבו ברציפות אחר 86 חולים, ומתוכם 42 נבחרו באופן רנדומלי לטיפול בהשתלת מיקרוביוטה צואה (n=21) או בפלצבו (n=21). תוצאות המחקר הראו כי 19 מתוך21 מטופלים (90%) שטופלו בהשתלת צואה עברו רזולוציה לאחר 8 שבועות מהטיפול, לעומת 7 מתוך 21 (33%) מטופלים שטופלו בפלצבו p=0.0003)). תופעות לוואי הופיעו בשתי קבוצות הטיפול,  שלשול וכאב בטן היו התופעות השכיחות ביותר.

 

 

מוגש ומתורגם מטעם חברת פייזר

Faecal microbiota transplantation for first or second Clostridioides difficile infection (EarlyFMT): a randomised, double-blind, placebo-controlled trial – PubMed (nih.gov)

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה