Vascular Disorders

VeinWay סוגרת סבב SAFE ומתחילה בסבב סדרה A (הודעת VeinWay)

 

מנתחי כלי הדם דר’ סטפן בלאק ודר’ הומאן ג’לאי מצטרפים לוועדה המדעית המייעצת של VeinWay.

 

VeinWay השלימה סבב SAFE עם ביקוש יתר ופתחה סבב סדרה A.  הסכום ישמש להשלמת בדיקות אימות התכן וההיערכות לניסוי הקליני הראשון בבני אדם במערכת Traversa של VeinWay, לקראת ניסוי IDE (פטור למכשיר ניסיוני) באישור ה־FDA, המתוכנן למחצית הראשונה של 2024.  מערכת Traversa של VeinWay נמצאת בפיתוח ככלי שיסייע לרופאים במשימה מאתגרת ביותר, מענה על הצורך הלא מסופק של חציית ורידים סתומים כדי לשקם בקלות את זרימת הדם מהווריד ללב.

החדשות שהתקבלו היום מגיעות לאחר שני מקרים מוצלחים של שימוש חמלה שהוצגו בכנס LINC בלייפציג, גרמניה ביוני 2023. במקרה הראשון, Traversa הוכיחה את יכולתה לסייע לרופאים להציל רגל של מטופל ובמקרה השני סייעה לשקם את התפקוד בזרוע של מטופל אחר, כשאפשרה לרופא המטפל לחצות וריד חסום שלא היה ניתן לחצותו קודם לכן.  “אנחנו נרגשים מהטכנולוגיה והערך העסקי שמספקת VeinWay”, אמר Jordan Feiger, משקיע בסבב SAFE.

VeinWay גם הודיעה היום שהמנתחים ד”ר סטפן בלק ודר’ הומאן ג’לאי הצטרפו לוועדה המדעית המייעצת של החברה.

ד”ר בלאק הוא מנתח כלי דם ואחראי מחקר משותף עבור המועצה הקרדיווסקולרית (כירורגיית לב, לב־חזה וכלי דם)בבית החולים Guys’ and St Thomas’ Hospital ומרצה לכירורגיה ורידית בקינגס קולג’, לונדון. . כמו כן הוא מייסד שותף ומנהל רפואי במרפאת UK Vein Clinic
בה הקים פרקטיקה גדולה לטיפול במחלות ורידים עמוקות חריפות וכרוניות, כמו גם בהפרעות ורידים שטחיות, ויחד עם צוות רב־תחומי מקיף של עמיתים בבית החולים Guys’ and St Thomas’ Hospital, הוא פועל באחד השירותים הכירורגיים הגדולים ביותר באירופה. ד”ר בלאק הוביל מספר מחקרים גלובליים והוא מבצע כיום מחקר ופיתוח בתחום זה.  ד”ר בלאק אמר כי “ב-5-10 השנים האחרונות ראינו צמיחה משמעותית בתחום רפואת הוורידים. וככל שהשוק מבשיל ומתפתח, גובר הצורך בפיתוח של מכשירים ספציפיים לוורידים כדי להפוך את הטיפול לקל ויעיל יותר. VeinWay היא תחילת המסע הזה”.

ד”ר ג’לאי הוא ראש המרכז האירופאי לוורידים באאכן, גרמניה. הוא גם משמש כמנהל תוכנית הוורידים של קורס כלי הדם האירופאי, קונגרס שנתי המתקיים במאסטריכט, הולנד. ההתמחויות שלו כוללות טיפול בפקקת ורידים עמוקה (DVT) ותסמונת פוסט־טרומבוטית (PTS).  ד”ר ג’לאי שימש כמנהל או חוקר שותף במספר ניסויים קליניים ב־DVT ו־PTS. בנוסף, הוא חיבר או השתתף בחיבורם של מעל 100 פרסומים מדעיים, תקצירים ופרקי ספרים שונים והעביר מעל 400 הרצאות אורח במפגשים לאומיים ובינלאומיים.  ד”ר ג’לאי אמר כי “ראיתי ממקור ראשון את הפוטנציאל הדרמטי של מכשיר הרה־קנליזציה הוורידית של VeinWay. זו הסיבה להצטרפותי לוועדה המדעית המייעצת של החברה”.

VeinWay מפתחת מכשיר בשם Traversa, שנועד לספק לרופאים כלי ייעודי שנבנה במיוחד כדי לפרוץ דרך ולחצות ורידים סתומים, על מנת לסייע לרופאים לשקם בקלות את זרימת הדם דרך הווריד אל הלב. Traversa נועדה להרחיב את יכולתו של הרופא לחצות בבטחה מבעד למגוון חסימות מורכבות שהיו בעבר בלתי־ניתנות לחצייה, וגם לקצר את הזמן הדרוש לחצייה.

VeinWay פונה לשוק של מעל 1.7 מיליון מטופלים בשנה עם פקקת ורידים עמוקה (DVT), שמחציתם יחזרו לטיפול עם תסמונת פוסט טרומבוטית (PTS) תוך שלוש עד חמש שנים ו־68% מהם יחוו חסימת ורידים מלאה. Traversa פותחה על ידי VeinWay כחלק מתוכנית “יזם הבית” (Entrepreneur-in-Residence) של חממת המכשור הרפואי מדקס, (MEDX Xelerator), שבין שותפיה ומשקיעיה נמנים חברת Boston Scientific, המרכז הרפואי שיבא ומשקיעים נוספים.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה