VTE=venous thromboembolism

השוואת Enoxaparin לעומת אספירין למניעת תרומבואמבוליזם ורידי לאחר ניתוח החלפת מפרק (JAMA Netw Open)

בחולים שטופלו באספירין או ב-Enoxaparin (קלקסן) למניעת תרומבואמבוליזם ורידי לאחר ניתוח החלפה מלאה של מפרק תועדו שיעורי תמותה דומים לאחר 90 ימים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open.

החוקרים השלימו ניתוח משני של מחקר CRISTAL להערכת שיעורי התמותה לאחר 90 ימים בקרב 14,156 חולים שקיבלו אספירין ו-9,302 חולים שטופלו ב-Enoxaparin למניעת תרומבואמבוליזם ורידי במהלך ניתוח החלפה מלאה של מפרק הירך או הברך.

במסגרת המחקר, החולים טופלו באספירין פומי במינון 100 מ”ג ביום או בזריקה תת-עורית של Enoxaparin במינון 40 מ”ג כל יום למשך 35 ימים לאחר ניתוח החלפה מלאה של מפרק הירך או למשך 14 ימים לאחר ניתוח החלפה מלאה של מפרק הברך.

מהנתונים עולה כי שיעורי התמותה לאחר 90 ימים עמדו על 1.67% בזרוע הטיפול באספירין ועל 1.53% בזרוע הטיפול ב-Enoxaparin. מניתוח לפי תתי-קבוצות שכלל 21,148 חולים ללא אבחנה של שבר עלה כי שיעורי התמותה עמדו על 0.49% בזרוע הטיפול באספירין ועל 0.41% בזרוע הטיפול ב-Enoxaparin לאחר 90 ימים. החוקרים קבעו כי הבדלים אלו לא היו מובהקים סטטיסטית.

נתונים אלו בשילוב עם תוצאות מחקר CRISTAL המקורי, מציעים כי Enoxaparin מפחית את הסיכון לתרומבואמבוליזם ורידי תסמיני ללא העלאת הסיכון לתמותה בהשוואה לאספירין לאחר ניתוח החלפה מלאה של מפרק הברך או מפרק הירך.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על שיעורי התמותה 90 ימים לאחר ניתוח החלפה מלאה של מפרק היו דומים בקרב מטופלים באספירין או ב-Enoxaparin.  המסקנה הינה כי Enoxaparin אינו-נחות לעומת אספירין במקרים אלו.

JAMA Netw Open, June 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה