Wound Care

טיפול בלחץ שלילי עשוי להפחית סיכון לניתוח חוזר בשל זיהום לאחר ניתוח עמוד-שדרה (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Musculoskeletal Infection Society)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Musculoskeletal Infection Society עולה כי טיפול בלחץ שלילי (Vacuum Assisted Closure, או VAC) בניתוח עמוד-שדרה עשוי להפחית את הסיכון לניתוח חוזר בשל זיהומים באתר הניתוח או סיבוכי פצע ניתוחי שאינו על-רקע זיהום.

החוקרים בחנו באופן רטרוספקטיבי את הנתונים אודות חולים שעברו ניתוח עמוד-שדרה עם טיפול בלחץ שלילי בין יולי 2017 ועד יולי 2021. הם מציינים כי החולים בקבוצת VAC היו דומים בגיל ומין לחולים שטופלו בחבישות רגילות.

לצורך המחקר נאספו נתונים דמוגרפיים, כולל גיל, מגדר, מדד מסת גוף, ניתוחים קודמים, הרגלי עישון ומחלות רקע. החוקרים בחנו את הצורך בניתוח חוזר באותו אתר ניתוח כמו הניתוח הראשון, את הסיבה לניתוח חוזר וכל סיבוך אחר בעמוד השדרה אשר לא דרש חזרה לחדר הניתוח בתוך 90 ימים מהניתוח.

זיהומים באתר הניתוח הוגדרו בנוכחות תרבית חיובית לאחר ניתוח חוזר.

החוקרים מציינים כי בקרב חולים בקבוצת VAC תועדה היארעות נמוכה יותר של סיבוכי פצע לא-זיהומיים בהשוואה לחולים תחת חבישות סטנדרטיות. הם מוסיפים כי בקבוצת ההתערבות תועדו גם פחות זיהומים באתר הניתוח אשר דרשו ניתוח חוזר.

מהנתונים עולה כי בקרב חולים בקבוצת VAC תועד מדד מסת גוף גבוה יותר בכללותו, אך פרט לכך, לא תוארו הבדלים במחלות הרקע או בהתוויות לניתוח בין שתי הקבוצות.

ממצאי המחקר מעידים כי VAC עשוי לשמש ככלי יעיל להפחתת סיבוכי פצע וזיהומים בחולים לאחר ניתוח עמוד-שדרה. בשלב הבא הם מתכננים לאסוף נתונים אודות עלויות טיפול רפואי במטרה להבין את ההיבטים הכלכליים של טיפול זה.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Musculoskeletal Infection Society

 

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה