התעללות מצד הורים בילדות מעלה את הסיכון להופעת סרטן בבגרות (J Aging Health)

התעללות בילדים

מחקר חדש מה- J Aging Health מדווח על כך שנמצא קשר בין מצוקה והתעללות בזמן הילדות לבין הסיכון לפתח סרטן בבגרות.

החוקרים ביקשו כאמור להעריך אם מצוקה וקשיים במהלך הילדות מעלים את הסיכון לסרטן בבגרות. ברקע הם מציינים שנעשו אנליזות למציאת קשר בין התעללות ומצוקה בילדות לתחלואות שונות, אך לא לסרטן. 

 בכדי לבחון את הקשר בין מצוקה והתעללות לסרטן נעשה שימוש במידע ארוך טווח שנאסף במסגרת פרוייקט MIDUS בארה”ב, שכלל מידגם של 3,032 משתתפים בגיל 25 עד 74 במהלך השנים 1995-1996 .

נערכו כמה סדרות של רגרסיות לוגיסטיות בכדי להעריך באופן נפרד לגברים ונשים את הסיכון  לסרטן כתלות במצוקה במהלך הילדות, וכן לבדוק אם הסיכון היה תלוי בסוג המצוקה.

נמצא שעבור גברים, מצוקה, התעללות גופנית מצד אבא, והתעללות תכופה מצד שני ההורים העלות את הסיכון לסרטן. בנשים, התעללות גופנית ע”י האם, והתעללות תכופה מצד שני ההורים העלו הסיכון לסרטן.

החוקרים ניסו להסביר את המימצאים. הסבר אחד קשור לקשר בין התעללות ומצוקה בילדות לבין עלייה בסיכון לעישון מגיל צעיר , כשהקשר בין עישון לסרטן ברור ומוכר.

החוקרים מסכמים כי תוצאות המימצאים חושפות את החשיבות לביצוע בדיקות חלופיות של מרכיבי המצוקה בגיל הילדות לגברים ונשים. כאמור, שילוב של מצוקה בגיל הילדות מהווה גורם חיזוי לסרטן בבגרות בגברים בלבד, בעוד שאצל נשים וגברים התעללות מצד ההורה מאותו מין (אב לבן, אם לבת)  היוותה גורם סיכון לסרטן.

החוקרים מאמינים שחשוב להפיץ את המימצאים הללו בין הורים ומטפלים.

J Aging Health

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה