מחקר ה-IN-TIME : ניטור ביתי של חולי אי ספיקת לב הפחית אירועים ותמותה (LANCET)

תוצאות מחקר IN-TIME שבחן אפקטיביות של ניטור ביתי אלחוטי של מושתלי קוצבי לב ודפיברילטורים, אשר דווחו לראשונה בכנס הקרדיולוגים האירופאי בספטמבר 2013 , מתפרסמים כעת במלואם ב-LANCET .

תוצאות המחקר מצביעות על כך שהמטופלים שהיו בקבוצת הניטור הביתי האלחוטי (מתוצרת חברת ביוטורוניק שאף מימנה את המחקר)  הראו שיפור מובהק ומשמעותי בתוצאות הקשורות לאי ספיקת הלב שלהם בהשוואה למטופלים שהיו בקבוצת הטיפול הסטנדרטי.

המכשירים שנוטרו כללו כאמור הן דפיברילטורים משולבים בקוצב מסוג CRT (מה שמכונה CRT-D) ודפיברילטורים מושתלים (ICD) כשהמטופלים עם CRT-D היוו 58.7% מהמשתתפים ואלו עם ICD היוו 41.3% .

המחקר התקיים ב-36 מרפאות שלישוניות ובתי חולים באוסטרליה, אירופה וישראל.  גויסו 716 מטופלים עם אי ספיקת לב כרונית בדרגות NYHA של II ו-III , מקטע פליטה קטן מ-35% , וטיפול תרופתי אופטימלי, ללא פרפור פרוזדורים קבוע,  אשר עברו לאחרונה השלתה של ICD או CRT-D .

מתוך 716 המטופלים שגויסו למחקר 664 חולקו לשתי הקבוצות (333 לקבוצת הניטור הביתי ו-331 לקבוצת הטיפול הסטנדרטי).  הגיל הממוצע של החולים היה 65.5 .  

המטופלים בקבוצת הניטור האלחוטי צוידו גם במערכת “Cardio Messenger” שהותקנה בבתיהם ואשר העבירה באופן אוטומטי מידע מהמכשירים המושתלים למרכז ניטור. הן המטופלים והן הרופאים היו מודעים לאיזה קבוצה שייך כל מטופל. מקטע הפליטה הממוצע בתחילת המחקר בשתי הקבוצות היה 26% , והמטופלים השתייכו לדרגת חומרת אי ספיקת שלב 3 לפי מדד NYHA .

בבדיקת התוצאות הקליניות לאחר 12 חודשי מעקב נמצא כי פחות מטופלים באופן מובהק סטטיסטי בקבוצת הניטור הביתי האלחוטי , בהשוואה לקבוצת הטיפול הסטנדרטי , 18.9% לעומת 27.2% , סבלו מאירועים שהוגדרו כיעד המרכזי של המחקר, שכלל הרעה בדירוג חומרת אי הספיקה, מוות מכל סיבה , אשפוז למעלה מיום בשל החמרת אי ספיקת לב, והערכה עצמית של חומרת אי ספיקת לב.

כמו כן, התמותה מכל סיבה הייתה קטנה יותר בקרב קבוצת הניטור הביתי: 10 מול 27 . מבין מקרי תמותה אלה,  גם התמותה הקרדיווסקולרית הייתה נמוכה יותר בקבוצת הניטור הביתי: 8 לעומת 21 בקבוצת הטיפול הסטנדרטי, כאשר מתוך הללו 6 ו-15 בהתאמה היו בשל הרעה באי ספיקת לב.

המחברים העריכו את הסיבות לשיפור בתוצאות בקרב קבוצת הניטור הביתי. להערכתם,  האבחון המוקדם של התחלת או התקדמות של טכיקרדיות חדריות או פרוזדוריות (במחקר נצפו יותר פרוזדוריות) , ואיבחון וטיפול מוקדם בהפרעות קצב אלו הובילו לדיכוי תגובות חדריות מהירות לא רגילות אשר היו עלולות לגרום לאי יציבות המודינמית והרעה של אי ספיקת הלב.  לדעת החוקרים ממצאים אלה נתמכים ע”י העובדה שהמטופלים עם היסטוריה של פרפור פרוזדורים שהיו בקבוצת הניטור הביתי נהנו גם משיפור בהשוואה למטופלים עם פרפור שהיו בקבוצת הטיפול הסטנדרטי. 

גורמים נוספים שהחוקרים מעריכים כי תרמו לשיפור כוללים זיהוי מוקדם של תפקוד לא אופטימלי של המכשיר, כמו גם שיפור בתקשורת בין המטופל לרופא באמצעות טכנולוגיית הניטור. תקשורת זו מול הרופא העלתה גם את מודעות המטופלים להתפתחויות רלבנטיות ועודדה אותה לקחת יותר אחריות על בריאותם, לרבות היענות לטיפולים שנרשמו להם.

המחברים מציינים כי העובדה שהמחקר לא היה כפול סמיות היוותה אומנם מגבלה מבחינה מחקרית אך לדעת החוקרים הייתה בעלת השפעה קטנה על תוצאות המחקר, במיוחד על ההבדלים בתוצאות התמותה.

המחברים מסכמים כי הגישה של ניטור ביתי שבה נעשה שימוש ב-IN-TIME היא אפשרית ומעשית ושיש מקום לעשות בה שימוש בפרקטיקה הקלינית היום יומית.

Lancet2014; 384:583590

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • הערכת סיכונים ומניעת נפילות בקרב מבוגרים המתגוררים בקהילה – סקירה (JAMA)

    הערכת סיכונים ומניעת נפילות בקרב מבוגרים המתגוררים בקהילה – סקירה (JAMA)

    נפילות הן גורם שכיח – וניתן למניעה – לתחלואה ולתמותה בקרב מבוגרים ברחבי העולם. סקירה זו מה-JAMA עוסקת בהערכת סיכונים ובמניעת נפילות בקרב מבוגרים המתגוררים בקהילה. על פי סקר טלפוני ארצי מייצג משנת 2018, כ-27% מהמבוגרים מעל גיל 65 נפלו במהלך השנה הקודמת. מתוך האירועים הללו, 59% מהם דווחו על ידי נשים ו-41% על ידי […]

  • אי ספיקת לב עם מקטע פלִיטה שמור: כל מה שצריך לדעת בקצרה (THE LANCET)

    אי ספיקת לב עם מקטע פלִיטה שמור: כל מה שצריך לדעת בקצרה (THE LANCET)

    אי ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור (HFpEF) היא אתגר קליני משמעותי עם שכיחות גוברת ברחבי העולם. מאמר זה מה-LANCET מציע כי אבחון וניהול מדויקים של  HFpEF מחייבים גישה רב תחומית, תוך התחשבות בהתייצגות הקלינית, בסָמנים ביולוגיים מתאימים ובהדמיה. אי ספיקת לב עם מקטע פלִיטה שמור (HFpEF) היא אתגר קליני המתייצג עם מגוון של סימפטומים […]

  • טיפול אנדווסקולארי מלווה בשיפור תוצאות אירועי מוחי איסכמי לאחר שנה אחת (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AAN)

    טיפול אנדווסקולארי מלווה בשיפור תוצאות אירועי מוחי איסכמי לאחר שנה אחת (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AAN)

    בחולים עם אבחנה של אירוע מוחי איסכמי, טיפול אנדווסקולארי בשילוב עם טיפול תרופתי הוביל לתוצאות תפקודיות טובות יותר לאחר שנה אחת, בהשוואה לטיפול תרופתי בלבד, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Neurology. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי במהלך 2023 פורסמו מספר מחקרים שהדגימו תועלת משמעותית לטיפול אנדווסקולארי בחולים […]

  • מכשירים נישאים מסייעים באיסוף נתוני שינה לזיהוי הסיכון לדחק (PLOS Digital Health)

    מכשירים נישאים מסייעים באיסוף נתוני שינה לזיהוי הסיכון לדחק (PLOS Digital Health)

    ירידה במשך זמן שינה כולל ועליה בקצב לב במנוחה, שונות קצב לב וקצב נשימה לילי ממוצע כפי שנקבע באמצעות חיישנים הנישאים במהלך השינה מצויים בקורלציה עם דיווח עצמי על רמות דחק בסטודנטים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת PLOS Digital Health. מדגם המחקר כלל 525 תלמידי מכללה בשנה הראשונה (גילאי 18-24 שנים) אשר […]

  • שיעור סיבוכים נמוך לניתוחי גירוי עצב וגאלי (Brain and Spine)

    שיעור סיבוכים נמוך לניתוחי גירוי עצב וגאלי (Brain and Spine)

    ניתוחים לגירוי עצב וגאלי מהווים התערבות יחסית בטוחה, עם שיעור סיבוכים נמוך, אם כי ישנם הבדלים בסוג הפרוצדורה ונוכחות סיבוכים, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Brain and Spine. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי גירוי עצב וגאלי מהווה את שיטת נוירו-מודולציה הנפוצה ביותר בחולים עם אפילפסיה. למרות שקיים סיכון לתופעות לוואי לבביות דוגמת […]

  • האם ניתן להתבסס על מד סוכר רציף לאבחנה של סוכרת? (Nature Medicine)

    האם ניתן להתבסס על מד סוכר רציף לאבחנה של סוכרת? (Nature Medicine)

    נתוני מד סוכר רציף מספקים הערכה מקיפה יותר של ערכי הסוכר מהערכת רמות סוכר בצום בלבד ובהתחשב בשונות הנרחבת של רמות סוכר בדם בצום באותו מטופל, נתוני מד סוכר רציף עשויים לסייע בשיפור הדיוק באבחנת סוכרת, כך מדווחים חוקרים ממכון וייצמן במאמר שפורסם בכתב העת Nature Medicine. החוקרים בחנו את הנתונים ממחקר 10K Study, כולל […]

  • תוצאות מבטיחות לטיפול לייזר שבועי בתינוקות עם כתמי פורט ויין (JAMA Dermatol)

    תוצאות מבטיחות לטיפול לייזר שבועי בתינוקות עם כתמי פורט ויין (JAMA Dermatol)

    בתינוקות עם כתמי לידה פורט ויין (Port Wine) תועדה העלמות מלאה או כמעט-מלאה עם טיפול לייזר שבועי (Pulsed Dye Laser, או PDL), כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Dermatology. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי התערבות מוקדמת לכתמי פורט ויין בתינוקות עשויה לשפר משמעותית את התוצאות וחלק מהמחקרים הציעו כי מרווחים קצרים יותר בין […]

  • מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר אלגוריתם מבוסס בינה מלאכותית לזיהוי אי-ספיקת לב במהלך בדיקה גופנית (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר אלגוריתם מבוסס בינה מלאכותית לזיהוי אי-ספיקת לב במהלך בדיקה גופנית (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) הודיע על אישור אלגוריתם בינה מלאכותית לזיהוי אי-ספיקת לב במהלך בדיקה גופנית שגרתית. המערכת נועדה לזהות במהירות מקטע פליטה נמוך במהלך הבדיקה הגופנית של המטופלים. האלגוריתם מבוסס בינה מלאכותית (Eko Low EF AI) פותח בשיתוף פעולה של מאיו קליניק עם Eko Health ומיועד לשימוש עם פלטפורמת זיהוי […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה