שינוי משולב בגישה ביחידות טיפול נמרץ לפגים הוביל לעליה בשימוש בחלב אם בעת שיחרור מהפגיה בתינוקות במשקל לידה נמוך ( Breastfeed Med )

מאת צוות MYMILK

אמהות לפגים שנולדו במשקל לידה נמוך הינן קבוצת סיכון לבעיות בייצור חלב קרוב ללידה. בית חולים לילדים CHOC באנליזה של ממצאים בין השנים 2005-2011 מצא כי אחוז התינוקות אשר נולדו במשקל לידה נמוך ושוחררו על תזונת חלב אם היה בירידה. ממצא זה הוביל לתוכנית שיקום להסרת מחסומים ויישום תוכנית להתחלת והמשך הנקה. התוכנית כללה הדרכת הורים וצוות מטפל, חידוד חוקים והגברת זמינות ציוד שאיבה.

צוות רפואי, אחיות ורופאים, חויבו לעבור הדרכה אונליין, פותח כלי להגדרות תמיכה בהנקה, יועצות הנקה היו זמינות, תמיכה בהנקה הוסף כקרטריון בתיק הרפואי היומי של הרופא המטפל כחלק מהמעקב הרוטיני של סבב הרופאים. יועצות הנקה ביצעו סבבים דו שבועים בפגיה למתן מענה על הנקה ושאיבה.

השוואה בין 2015 ל2011 בזמינות חלב אם בעת שיחרור מטיפול נמרץ של תינוקות במשקל לידה נמוך הראתה עליה ב36% – מ58% ב2011 ל80%  תוך שנתיים ושמירה על אחוז זה כבר למעלה משנתיים.

ממצאים אלה מראים כי גישה מולטידסיפלינארית הכוללת הדרכה של צוות רפואי מטפל ושילוב הנקה ברוטינה הטיפולית בפגיה יעילה להגברת אחוזי שימוש בחלב אם בתינוקות במשקל לידה נמוך.

Breastfeed Med.2016 Mar;11:75-9. doi: 10.1089/bfm.2015.0141. Epub 2016 Feb 22.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • השוואת שתי גישות טיפול פומי מונע בוויטמין K ביילודים (J Perinatol)

    השוואת שתי גישות טיפול פומי מונע בוויטמין K ביילודים (J Perinatol)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Perinatology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי משטר הכולל מתן 13 מנות של ויטמין K לווה בשיפור משמעותי של פרופיל תפקודי קרישה בתינוקות, בהשוואה למשטר טיפול הכולל מתן שלוש מנות פומיות של ויטמין K. ד"ר ברזילי, עורך מדור נאונטולוגיה, מוסיף מהערותיו.

  • חשיבות תמיכה תזונתית במקרים של פגות בינונית-עד-מאוחרת (NEJM)

    חשיבות תמיכה תזונתית במקרים של פגות בינונית-עד-מאוחרת (NEJM)

    במאמר שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי התערבות לתמיכה תזונתית בפגים שנולדו לאחר 32 שבועות היריון לפני שבוע 36 להיריון ועד הזנה מלאה עם חלב אם הינה התערבות אפשרית, ללא השפעה על מרווח הזמן עד הזנה אנטרלית מלאה או על הרכב הגוף בגיל מתוקן של ארבעה חודשים. ד"ר ברזילי, עורך מדור נאונטולוגיה, מוסיף מהערותיו.

  • ההשפעות של מאפיינים שונים על התוצאות ארוכת הטווח של טיפול בהידרוקורטיזון זמן קצר לאחר הלידה בפגים מונשמים (JAMA)

    ההשפעות של מאפיינים שונים על התוצאות ארוכת הטווח של טיפול בהידרוקורטיזון זמן קצר לאחר הלידה בפגים מונשמים (JAMA)

    במאמר שפורסם בכתב העת Archives of Disease in Childhood: Fetal and Neonatal Edition מדווחים חוקרים מהולנד ובלגיה על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בפגים שנולדו לפני שבוע 27 להיריון, טיפול סיסטמי בהידרוקורטיזון עשוי להביא לשיפור סיכויי ההישרדות או ליקוי נוירו-התפתחותי. ד"ר ברזילי, עורך מדור נאונטולוגיה מוסיף מהערותיו.

  • יתרונות דחיית ניתוח לתיקון בקע מפשעתי בפגים (JAMA)

    יתרונות דחיית ניתוח לתיקון בקע מפשעתי בפגים (JAMA)

    במאמר שפורסם בכתב העת JAMA מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בפגים עם בקע מפשעתי, השלמת תיקון בקרע לאחר השחרור מיחידת טיפול נמרץ ביילודים הובילה לשיעור נמוך יותר של אירועים חריגים, בהשוואה לפרוצדורות שבוצעו לפני השחרור מבית החולים. ד"ר ברזילי, עורך מדור נאונטולוגיה מוסיף מהערותיו.

  • הנקה בלבד לאורך פרק זמן ארוך יותר עשויה להגן מפני ממאירויות המטולוגיות בילדים (JAMA Netw Open)

    הנקה בלבד לאורך פרק זמן ארוך יותר עשויה להגן מפני ממאירויות המטולוגיות בילדים (JAMA Netw Open)

    הנקה בלבד למשך שלושה חודשים לפחות לווה בסיכון מופחת לממאירויות המטולוגיות בילדים, בהשוואה להנקה לפרק זמן קצר יותר, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open. מנגד, לא זוהה קשר בין הנקה ובין הסיכון לגידולים במערכת העצבים המרכזית, גידולים סולידיים או נוירובלסטומה. החוקרים השלימו מחקר מבוסס-אוכלוסייה להערכת נתונים אודות 309,473 ילדים (51.3%) בנים […]

  • ההשפעה של משך ההנקה על תפקודי הקרישה בנשים עם סוכרת הריונית (J Clin Endocrinol Metab)

    ההשפעה של משך ההנקה על תפקודי הקרישה בנשים עם סוכרת הריונית (J Clin Endocrinol Metab)

    במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה קשר בין עליה במשך הנקה בנשים עם היסטוריה של סוכרת הריונית ובין סיכון מופחת למחלות לב וכלי דם ושיפור פרופיל תפקודי הקרישה. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הנקה מלווה בסיכון מופחת למחלות לב וכלי דם באם. מאחר […]

  • חיסון אימהי כנגד RSV המבוסס על Perfusion F Protein מלווה בסיכון מוגבר ללידה מוקדמת (NEJM)

    חיסון אימהי כנגד RSV המבוסס על Perfusion F Protein מלווה בסיכון מוגבר ללידה מוקדמת (NEJM)

    במאמר שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש בו הגיוס למחקר בשלב מוקדם בשל סוגיות הנוגעות לבטיחות ההתערבות, כאשר חיסון אימהי כנגד RSV המבוסס על Perfusion F Protein אמנם הפחית סיכון לסיבוכים משנית למחלה בדרכי נשימה תחתונות על-רקע RSV, אך לווה בעליה בסיכון ללידה מוקדמת. ד”ר ברנרד ברזילי, עורך מדור ניאונטולוגיה, משתף את המאמר ומוסיף מהערותיו

  • בדיקות סקר לעליה מאוחרת ברמות TSH והיפותירואידיזם מולד לא-טיפוסי בפגים עם משקל לידה נמוך מאוד (J Pediatr)

    בדיקות סקר לעליה מאוחרת ברמות TSH והיפותירואידיזם מולד לא-טיפוסי בפגים עם משקל לידה נמוך מאוד (J Pediatr)

    במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Pediatrics מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה שכיחות גבוהה של הפרעה בתפקודי התריס בפגים. ד"ר ברנרד ברזילי, עורך נאונטולוגיה, משתף את המחקר ומוסיף מהערותיו.

  • טיפול ב-Nirsevimab יעיל מאוד במניעת אשפוזים של תינוקות עקב RSV (מתוך MMWR)

    טיפול ב-Nirsevimab יעיל מאוד במניעת אשפוזים של תינוקות עקב RSV (מתוך MMWR)

    מנתונים חדשים שפורסמו ב-Morbidity and Mortality Weekly Report עולה כי הנוגדן החד-שבטי Nirsevimab הדגים יעילות של 90% במניעת אשפוז עקב זיהום בנגיף RSV (או Respiratory Syncytial Virus) בתינוקות. ממצאי המחקר תומכים בהמלצות הנוכחיות של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן התומכות במתן Nirsevimab ביילודים ותינוקות. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי RSV הינו הגורם המוביל לאשפוז תינוקות בארצות […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה