מעבדות פתולוגיות עשויות לסייע בהכנת בדיקות ל-PD-L1 (מתוך כנס ה-WCLC)

עם התפתחות הטיפולים האימונותרפיים כנגד גידולים מסוג NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer), חלה עליה בדרישה לבדיקות ל-PD-L1 (Programmed Death Ligand-1), העשויות לסייע בזיהוי החולים המתאימים לטיפול זה. עם זאת, מדובר בבדיקות יקרות וכעת חוקרים מצרפת מציעים כי מעבדות פתולוגיות עשויות לפתח בדיקות אלו בעצמן.

מעבדות פתולוגיות יכולות לפתח בדיקות PD-L1 התואמות לבדיקות הסטנדרטיות, אך יש להבטיח כי בדיקות אלו מאושרות בטרם נכנסות לשימוש קליני.

החוקרים השלימו השוואה בין למעלה מ-25 בדיקות שפותחו במעבדות אל מול הבדיקות הסטנדרטיות ל-PD-L1 ומצאו כי התוצאות תאמו בלמעלה ממחצית מהמקרים.

במהלך הצגת הנתונים החוקרים הסבירו כי ישנן שתי פלטפורמות לבדיקות ל-PD-L1 ששימשו במחקרים קליניים: Dako (מבחן 28-8 ו-22C3) ו-Ventana (SP263).   

להערכת הבדיקות במרכזים שונים ובמטרה לקבוע אם בדיקות ממעבדות פתולוגיות יכולות לשמש באופן דומה לבדיקות אלו, החוקרים בחרו 41 דגימות רקמת NSCLC שנכרתו עם דרגות ביטוי שונות של PD-L1.

בסיכומו של דבר התקבלו 1,435 משטחים מכלל 41 המקרים של NSCLC. שבעה פתולוגים לקחו חלק במחקר וכל מקרה דורג ע”י פתולוג אחד שלא היה מודע למקור הדגימה, נוגדנים או הפלטפורמה בשימוש. התוצאות נבחנו בנפרד לתאי גידול ותאי חיסון.

כצפוי, שיעורי ההתאמה בין בדיקות Deko ו-Ventana לצביעות לתאי גידול היו גבוהים. בדיקה אחת ממעבדה פתולוגית בפלטפורמת Ventana תאמה למבחן הסטנדרטי 28-8 ושתי בדיקות ממעבדה פתולוגית באותה פלטפורמה תאמו לבדיקת 22C3.

כל חמש הבדיקות ממעבדות פתולוגיות על פלטפורמת Dako ו-Leica באמצעות SP263 תאמו לבדיקה הסטנדרטית SP263. בנוסף, שתי בדיקות ממעבדה פתולוגית באמצעות מבחן SP142 על פלטפורמת Leica תאמו לבדיקה הסטנדרטית SP263 וארבע בדיקות על פלטפורמת Dako, Ventana ו-Leica באמצעות E1L3N העלו תוצאות תואמות.

לדברי החוקרים, ממצאי המחקר כעת יהוו את הבסיס להמלצות למעבדות פתולוגיות לפתח בעצמן בדיקות אלו, כך שניתן יהיה לקבל תשובות באותה דרגת בטחון כמו הבדיקות הסטנדרטיות.

מתוך כנס ה-WCLC

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה