תועלת אפשרית של טיפול פוטודינאמי כנגד קרצינומה של תאי קשקש (JAMA Dermatol)

במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Dermatology מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי טיפול פוטודינאמי בשילוב עם טיפול לייזר אבלטיבי הינו משלב יעיל בטיפול בקרצינומה של תאי קשקש מיקרו-פולשנית, במקרים בהם ישנה התווית-נגד לניתוח.

החוקרים מסבירים כי הגישה הטובה ביותר לטיפול בקרצינומה עורית של תאי קשקש הינה כריתה ניתוחית, כולל ניתוח Mohs, ורבים חשים כי טיפול פוטודינאמי קונבנציונאלי אינו הולם.

מדגם המחקר כלל 45 חולים, בגיל ממוצע של כ-75 שנים, עם קרצינומה מיקרו-פולשנית של תאי קשקש ונטיה לדימומים או בעיות לבביות, המציבים אותם כמועמדים בסיכון גבוה להתערבות ניתוחית.

המשתתפים חולקו לטיפול AFL-PDT (Ablative Fractional Laser-Primed Photodynemic Therapy) או שני מחזורי טיפול MAL-PDT (Methyl Aminoleuvlinate-Photodynamic Therapy).

לאחר שלושה חודשים, שיעורי התגובה המלאה לאחר הטיפול עמדו על 84.2% עם AFL-PDT, שיעור גבוה יותר משמעותית משיעורי התגובה עם MAL-PDT (52.4%). בנוסף, לאחר 24 חודשים, שיעורי ההישנות היו נמוכים יותר משמעותית לאחר AFL-PDT (12.5%), בהשוואה ל-MAL-PDT (63.6%).

יתרה מזאת, החוקרים מוסיפים כי נגעים שלא הגיבו באופן מלא לטיפול AFL-PDT לא התקדמו לקרצינומה פולשנית לאחר 3 או 24 חודשים, בעוד שהתקדמות לקרצינומה פולשנית תוארה בחלק מהחולים לאחר MAL-PDT.

החוקרים מציינים כי שתי הגישות היו בטוחות ונסבלו היטב, ללא הבדלים בתוצאות הקוסמטיות, אירועים חריגים או עוצמת הכאב.

JAMA Dermatol 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה