תוספת Bevacizumab לטיפול כימותרפי מעלה סיכויי הישרדות בנשים עם סרטן צוואר הרחם (Lancet)

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת The Lancet, עולה כי התועלת מבחינת ההישרדות הכוללת של טיפול ב- Bevacizumab(אווסטין) שתועדה בנשים עם סרטן מתקדם של צוואר הרחם זוהתה גם במהלך מעקב ארוך יותר. לדברי החוקרים, תועלת מבחינת ההישרדות הכוללת עם תוספת Bevacizumab לטיפול כימותרפיה תועדה לפני מספר שנים, אך אז הממצאים התבססו על ניתוח ביניים ורבים תהו אם ההשפעה החיובית תזוהה גם עם מעקב ממושך יותר.

מחקר GOG (Gynecologic Oncology Group) זיהה עוד רעילות חדשה פיסטולה שהייתה נפוצה יותר בחולות תחת טיפול ב- Bevacizumab וזוהתה רק בנשים לאחר טיפול קודם בהקרנות לאגן.

המחקר כלל 452 נשים מ-81 מרכזים ברחבי ארצות הברית, קנדה וספרד, שחולקו באקראי לאחת מארבע קבוצות: Cisplatin עם Paclitaxel או Toptecan עם Paclitaxel, עם או בלי Bevacizumab.

לאחר מעקב של למעלה מ-50 חודשים, ההישרדות הכוללת עמדה על 16.8 חודשים בנשים תחת טיפול במשלב Bevacizumab וכימותרפיה, לעומת 13.3 חודשים באלו תחת טיפול כימותרפי בלבד. בנשים שלא קיבלו טיפול קרינתי לאגן, ההישרדות הכוללת עמדה על 24.5 חודשים, בהשוואה ל-16.8 חודשים באלו לאחר טיפול קרינתי.

בקבוצות הטיפול ב- Bevacizumab, 15% מהנשים פיתחו פיסטולה, כולן לאחר טיפול קרינתי קודם לאגן, כאשר ב-6% זוהתה פיסטולה בדרגה חמורה קלינית. לא תועדו סיבוכי אלח-דם, תמותה או התערבות כירורגית דחופה על-רקע הפיסטולה.

החוקרים קוראים לפתח טיפולים חדשים מעבר ל- Lancet 2017. ההישרדות של נשים עם התקדמות מחלה או החמרת מחלה לאחר Lancet 2017 בשילוב עם טיפול כימותרפי עמדה על שמונה חודשים בלבד. ישנן מספר גישות מבטיחות או טיפולים ייעודיים ואימונותרפיים אחרים בשלבי מחקר. יש לזהות את הנשים הצפויות לתועלת ההישרדותית הרבה ביותר, לצד הסיכון הנמוך ביותר לתופעות לוואי.

Lancet 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה