טיפול קרינתי לאגן וטיפול ADT מפחיתים שיעורי כישלון ביוכימי בחולי סרטן ערמונית (Eur Urol)

ערמונית

מתוצאות מחקר חדש, אשר פורסמו בכתב בעת European Urology, עולה כי טיפול WPRT (Whole Pelvic Radiation Therapy) ו-ADT (Androgen Deprivation Therapy) מפחיתים את סיכון לכישלון ביוכימי בגברים לאחר טיפול הצלה קרינתי בעקבות כריתת ערמונית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חשיבות ADT והקרנות לבלוטות לימפה לאחר כריתת ערמונית הינו נושא שהיה שנוי במחלוקת זמן רב.

החוקרים בחנו באופן רטרוספקטיבי מידע אודות 1,861 מבוגרים במאגר נתונים שכלל עשרה מרכזים. מטרתם הייתה לקבוע אם WPRT ו-ADT מלווים בשיפור תוצאות, בהשוואה לטיפול הצלה קרינתי למיטת הערמונית (PBRT או Prostate Bed Radiotherapy).

במהלך 26 השנים האחרונות, חלה עליה בשימוש ב-WPRT מ-8.7% ל-11.9%, בעוד שטיפולי ADT עלו מ-1.7% ל-18.8%.

בסיכומו של דבר, שיעורי ההישרדות ללא כישלון ביוכימי לאחר חמש שנים עמדו על 62% עם WBRT, לעומת 49% עם PBRT בלבד ועמדו על 55% עם ADT לעומת 50% ללא הטיפול ההורמונאלי. שני ההבדלים הללו היו מובהקים סטטיסטית.

מניתוח ארבע הגישות האפשרויות לטיפול  עלה כי שיעורי ההישרדות ללא כישלון ביוכימי לאחר חמש שנים עמדו על 48% עם PBRT/ללא ADT,  60% עם WBRT/ללא ADT, 51% עם PBRT+ADT ו-66% עם שילוב WBRT+ADT.

מניתוח רב-משתני עלה כי שיעורי כישלון ביוכימי היו גבוהים יותר ב-82% עם PBRT בלבד לעומת WBRT, עם סיכוי גבוה ב-70% בהשוואת התוצאות ללא ADT לעומת תחת ADT. הסיכון לכישלון ביוכימי היה נמוך ב-44% עם השילוב של WBRT ו-ADT, בהשוואה לשילוב ADT עם PBRT.

עוד מציינים המומחים כי לא הודגם יתרון הישרדותי לאחת הגישות, אך דרוש מעקב נוסף אחר החולים במטרה לקבוע אם ישנה עדיפות הישרדותית לאחד המשטרים.

Eur Urol 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה