הבטיחות והיעילות של Pembrolizumab בטיפול בסרטן צוואר רחם מתקדם וחיובי ל-PD-L1 (מתוך Journal of Clinical Oncology)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Oncology מדווחים חוקרים על נתונים חדשים, מהם עולה כי בחולים עם סרטן צוואר רחם מתקדם וחיובי ל-PD-L1 (Programmed Death Ligand 1), טיפול ב-Pembrolizumab (קיטרודה) היה פעיל כנגד הגידול עם פרופיל בטיחות תואם לזה שתואר בעת טיפול בממאירויות אחרות.

מחקר KEYNOTE-028 נועד לבחון את הבטיחות והיעילות של Pembrolizumab ב-20 נשים עם ממאירויות סולידיות מתקדמת, חיוביות ל-PD-L1. כעת, החוקרים מציגים את תוצאות מחקר עוקבה שכלל נשים עם סרטן צוואר רחם מתקדם.

הנשים טופלו ב-Pembrolizumab במינון 10 מ”ג/ק”ג כל שבועיים, למשך עד 24 חודשים. תגובה נבחנה כל שמונה שבועות במהלך ששת החודשים הראשונים וכל 12 שבועות לאחר מכן. תוצא הסיום העיקרי היה שיעורי תגובה כוללים ותוצא סיום משני כלל את בטיחות הטיפול.

מדגם הנשים עם סרטן צוואר רחם כלל 24 משתתפות (חציון גיל של 42 שנים), 22 מהן קיבלו טיפול קרינתי קודם ו-15 נשים (63%) קיבלו לפחות שני קווי טיפול קודמים, כולל Bevacizumab (10 מבין 24 נשים), בשל מחלה מתקדמת. בעת ניתוח הנתונים, חציון משך המעקב עמד על 11 חודשים (טווח של 1.3-32.2 חודשים).

שיעורי התגובה הכוללים עמדו על 17%; בארבע נשים (17%) תועדה תגובה חלקית ובשלוש נשים (13%) תועדה מחלה יציבה. חציון משך התגובה בארבע הנשים עם תגובה חלקית עמד על 5.4 חודשים.

אירועים חריגים משנית לטיפול תועדו ב-18 נשים (75%); רק פריחה (5, 21%) וחום (4 נשים, 17%) ותועדו בלפחות 10% מהנשים. חמש נשים פיתחו אירועים חריגים בדרגה 3 על-רקע הטיפול ולא תועדו אירועים חריגים בדרגה 4 על-רקע הטיפול ולא תועדו מקרי תמותה.

Journal of Clinical Oncology

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה