מקומו של Cabozantinib בטיפול בחולים עם RCC מתקדם וגרורות לעצמות (Journal of Clinical Oncology)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Oncology מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי טיפול ב- Cabozantinib מלווה בשיפור שיעורי הישרדות ללא-התקדמות, הישרדות כוללת ושיעורי תגובה אובייקטיבית, בהשוואה ל-Everolimus (אפיניטור), בחולים עם RCC (Renal Cell Carcinoma) וגרורות לעצמות.

מאחר וגרורות לעצמות מלוות בתחלואה מוגברת בחולים עם RCC, החוקרים ביקשו לבחון את התוצאות הקשורות בעצמות בחולים אלו.

במסגרת המחקר חולקו באקראי 658 חולים לטיפול ב- Cabozantinib במינון 60 מ”ג או Everolimus במינון 10 מ”ג. הם השלימו גם ניתוח לפי תתי-קבוצות להערכת הישרדות ללא-התקדמות, הישרדות כוללת ושיעורי תגובה אובייקטיבית. תוצאי סיום נוספים כללו תגובה במיפוי עצמות, אירועים הקשורים בשלד ושינויים בסמני עצם.

החוקרים מדווחים כי בקרב חולים עם גרורות לעצמות (77 חולים תחת Cabozantinib ו-65 חולים תחת Everolimus), חציון ההישרדות ללא-התקדמות עמד על 7.4 חודשים עם Cabozantinib, בהשוואה ל-2.7 חודשים עם Everolimus (יחס סיכון של 0.33). חציון ההישרדות הכולל היה גם כן ארוך יותר עם Cabozantinib (20.1 חודשים לעומת 12.1 חודשים; יחס סיכון של 0.54) ושיעורי תגובה אובייקטיבית היו גבוהים יותר (17% לעומת 0%).

שיעור אירועי שלד עמד על 23% עם Cabozantinib לעומת 29% עם Everolimus ותגובה לפי מיפוי עצמות עמדה על 20% ו-10%, בהתאמה.

שיעורי הישרדות ללא-התקדמות, שיעורי הישרדות כוללים ושיעורי תגובה אובייקטיבית היו טובים יותר עם Cabozantinib בחולים ללא גרורות לעצמות. שינויים בסמני עצם היו גדולים יותר עם Cabozantinib, בהשוואה ל-Everolimus.

פרופיל הבטיחות הכולל של Cabozantinib ו-Everolimus בחולים עם גרורות לעצמות תאם לפרופיל שתואר בחולים ללא גרורות לעצמות.

על-בסיס ממצאי המחקר מסכמים החוקרים וכותבים כי Cabozantinib מהווה אפשרות טיפול טובה באוכלוסיה זו של חולים עם RCC וגרורות לעצמות.

Journal of Clinical Oncology published online before print January 8, 2018

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה