ההשפעה של הרדמה כללית וטשטוש במהלך טיפול אנדווסקולארי על תוצאות הטיפול בחולים עם אירוע מוחי חד (JAMA Neurol)

במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Neurology מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי בחולים המיועדים לפרוצדורות תרומבקטומי בשל אירוע מוחי איסכמי חד משנית לחסימת כלי דם גדול במערכת הקדמית, ביצוע הפרוצדורה בהרדמה כללית לא הובילה לתוצאות גרועות יותר, בהשוואה לביצוע הפעולה בטשטוש.

מטרת המחקר הייתה לבחון את ההשפעה של סוג ההרדמה במהלך טיפול אנדו וסקולארי על גדילת האוטם המוחי והתוצאות הקליניות. מחקר GOLI-ATH (General or Local Anesthesia in Intra Arterial Therapy) הינו מחקר פרוספקטיבי, אקראי, חד-מרכזי, בתווית-פתוחה, שכלל 128 חולים בתוך שש שעות מהופעת אירוע מוחי איסכמי חד, משנית לחסימת כלי דם גדול במערכת הקדמית. החולים חולקו באקראי לטיפול אנדווסקולארי בטשטוש או בהרדמה כללית.

תוצא הסיום העיקרי היה גדילת האוטם לפי בדיקות MRI לפני טיפול אנדווסקולארי ו-48-72 שעות לאחר הטיפול.

מבין המשתתפים במחקר, 65 חולקו באקראי לטיפול בהרדמה כללית ו-63 חולקו לטיפול בטשטוש. גיל המשתתפים בכלל המדגם עמד על 71.4 שנים, 48.4% היו נשים. המשתנים הדמוגרפיים והקליניים היו מאוזנים היטב בין שתי הקבוצות. חציון מדד NIHSS עמד על 18 נקודות.

ארבעה חולים (6.3%) בקבוצת הרדמה בטשטוש הומרו להרדמה כללית. זילוח מחדש מוצלח היה גבוה יותר משמעותית בקבוצת החולים אשר טופלו בהרדמה כלית, בהשוואה לטשטוש (76.9% לעומת 60.3%). ההבדל בנפח גדילת האוטם בקרב חולים שטופלו תחת הרדמה כללית או תחת טשטוש לא היה מובהק סטטיסטית. החוקרים מדווחים כי התוצאות הקליניות היו טובות יותר בקבוצת החולים אשר טופלו תחת הרדמה כללית, עם יחס סיכויים של 1.91 למדד Modified Rankin Score נמוך יותר.

JAMA Neurol. Published online January 16, 2018

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה