תוצאות חיוביות לטיפול אימונותרפי בחולים עם סרטן שלפוחית שתן (מתוך כנס ה-GUCS)

טיפול אימונותרפי הדגים תועלת ממושכת בחולים עם סרטן שלפוחית שתן, כך מדווחים מומחים במהלך כנס ה-GUCS (Genitourinary Cancers Symposium). בחלק מהחולים תועדה תוחלת חיים ארוכה בהרבה עם טיפול אימונותרפי, בהשוואה לטיפול כימותרפי.

הממצאים מבוססים על תוצאות ארוכות-טווח של מחקר KEYNOTE 045, הנמשך בימים אלו להערכת עדיפות טיפול אימונותרפי עם Pembrolizumab (קיטרודה) בהשוואה לטיפול כימותרפי כנגד סרטן שלפוחית שתן גרורתי או מתקדם-מקומית.

המחקר היווה את הבסיס לאישור Pembrolizumab בשנה שעברה כטיפול קו-שני לסרטן שלפוחית מתקדם. האישור בשנת 2017 התבסס על נתוני ביניים לאחר חציון מעקב של 14 חודשים, מהם עלה חציון הישרדות כוללת שהיה ארוך יותר משמעותית עם Pembrolizumab לעומת טיפול כימותרפי (10.3 לעומת 7.3 חודשים).

כעת החוקרים מבוסטון דיווחו על נתונים לאחר חציון מעקב של 27.7 חודשים. חציון ההבדל בהישרדות הכוללת נותר על כנו, כאשר שוב הודגמה תועלת גדולה יותר משמעותית לטיפול ב-Pembrolizumab, בהשוואה לטיפול כימותרפי (10.3 לעומת 7.3 חודשים).

עוד ציינו החוקרים כי לאחר חציון מעקב של 24 חודשים, 27% מהמטופלים ב-Pembrolizumab עדיין שרדו, זאת בהשוואה ל-14.3% מאלו בקבוצת טיפול כימותרפי.

שיעורי ההישרדות לאחר שנתיים היו דומים לאלו שתועדו עם ממאירויות אחרות שהיו רגישות לטיפול אימונותרפי, דוגמת מלנומה.

מתוך כנס ה-GUCS

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה