המלצות USPSTF תומכות בייעוץ בנוגע לגישות למניעת סרטן העור בחלק מהילדים והצעירים (JAMA)

בילדים ומבוגרים צעירים בעלי גוון עור בהיר יש מקום לייעוץ מותאם אודות דרכים להימנע מכוויות שמש, העשויות להוביל לסרטן העור, כך עולה מהנחיות חדשות מטעם ה-USPSTF (US Preventive Services Task Force).

הייעוץ צריך לכלול הסבר אודות שימוש בקרם הגנה, ביגוד מונע, כובעים ומשקפי שמש להגנה מפני קרינה אולטרה-סגולה מזיקה וכן לעודד את המטופלים להימנע מחשיפה לשמש בשעות השיא וכן במסגרת מכוני שיזוף.

ההנחיות כוללים גם התייחסות למבוגרים בגילאי 25 ומעלה עם גוון עור בהיר, בסיכון מוגבר לסרטן העור, אך אינן כוללות התייחסות לאלו עם גוון עור בהיר יותר.

המומחים זיהו עדויות לפיהן ייעוץ מעלה את הסיכון כי המטופלים יצמצמו את החשיפה שלהם לשמש, צעד שהוכח כמפחית סיכון לסרטן העור. התועלת הכוללת הייתה הגדולה ביותר בילדים, בני נוער ומבוגרים צעירים בעלי גוון עור בהיר, מאחר וחשיפה לקרינה אולטרה-סגולה בילדות ובגיל ההתבגרות מעלה את הסיכון לסרטן העור בשלב מאוחר יותר בחייהם.

יש עדויות מהן עולה כי יעוץ עשוי להביא מטופלים להתייחס ברצינות רבה יותר לאמצעי הגנה מפני השמש במהלך הילדות וגיל ההתבגרות, אך לא ברור אם הייעוץ מסייע גם לאנשים מבוגרים יותר.

להשגת התוצאות הטובות ביותר, על הייעוץ להתמקד בכל נושא של עלות או נוחות, העשויים להביא חלק מהמטופלים להימנע משימוש בקרם הגנה או נטילת אמצעי זהירות אחרים מפני השמש.

JAMA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה