הערכת תוצאות בטיחות ויעילות בחולים עם מלנומה מתקדמת לאחר הפסקת טיפול ב-Nivolumab ו-Ipilimumab עקב תופעות לוואי (J Clin Oncol)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Oncology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי תוצאי היעילות דומים בין חולים עם מלנומה מתקדמת, אשר הפסיקו טיפול במשלב Nivolumab (אופדיבו) עם Ipilimumab (יירבוי) בשל אירועים חריגים במהלך שלב האינדוקציה ואלו שלא הפסיקו את הטיפול בשל תופעות לוואי.

החוקרים השלימו ניתוח רטרוספקטיבי להערכת היעילות והבטיחות של משלב Nivolumab עם Ipilimumab בחולים אשר הפסיקו את הטיפול בשל תופעות לוואי. הם אספו נתונים ממחקרים בשלב II ובשלב III, אשר טופלו במשלב זה אחת לשלושה שבועות, עם סך כולל של ארבע מנות, שלאחריו ניתן טיפול ב-Nivolumab בלבד כל שבועיים. מדגם המחקר כלל 409 חולים והחוקרים בחנו את היעילות בכל המשתתפים אשר הפסיקו את הטיפול בשל תופעות לוואי בשלב האינדוקציה (96 חולים) ואלו שלא הפסיקו את הטיפול בגין זאת (233 חולים). בטיחות הטיפול נבחנה בחולים שטופלו והפסיקו את הטיפול בשל תופעות לוואי (176 חולים) בכל נקודת זמן ובאלו שלא הפסיקו את הטיפול בשל תופעות לוואי (231 חולים).

לאחר מעקב מינימאלי של 18 חודשים, חציון ההישרדות ללא-התקדמות עמד על 8.4 חודשים באלו שהפסיקו את הטיפול בשל תופעות לוואי במהלך שלב האינדוקציה ועל 10.8 חודשים באלו שלא הפסיקו את הטיפול מסיבה זו. חציון ההישרדות הכולל טרם נקבע בשתי הקבוצות.

שיעורי התגובה האובייקטיביים עמדו על 58.3% בחולים שהפסיקו את הטיפול בשל תופעות לוואי בשלב האינדוקציה ועל 50.2% באלו שלא הפסיקו את הטיפול. מרבית האירועים החריגים בדרגה 3 או 4 תועדו במהלך שלב האינדוקציה, כאשר רובן חלפו לאחר טיפול הולם.

לאור ממצאי המחקר, החוקרים כותבים כי גם לאחר הפסקת טיפול במשלב Nivolumab עם Ipilimumab, חולים רבים עם מלנומה מתקדמת ממשיכים ליהנות מהתועלת של הטיפול המשולב.

J Clin Oncol. 2017;35(34):3807-3814.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה