חוקרים ישראלים פיתחו שיטה לאבחון פוטנציאל גרורתי לתאים סרטניים (הודעת אונ? אריאל)

מחקר משותף לאוניברסיטת אריאל ולאוניברסיטת תל אביב: שיטה מהירה ויעילה לאבחון הפוטנציאל הגרורתי של תאים סרטנים.

אבחון כזה יאפשר מתן טיפול מותאם ומדויק יותר עבור אלה שבגופם תאים סרטנים בעלי פוטנציאל גרורתי ויפטור מטיפול כימותרפי את אלה שאינם זקוקים לו.

מרבית מקרי המוות הקשורים לסרטן נגרמים ע”י גרורות. בעת התאמת הטיפול לחולה הסרטן, חשוב מאוד לזהות נכונה את הפוטנציאל הגרורתי של הגידול. אבחנה שגויה עלולה להוביל לכך שחולים יקבלו טיפולי כימותרפיה מיותרים, או לחילופין ימנע טיפול מהחולה ויתפתחו אצלו גרורות בשלב מאוחר יותר.

השיטות הקיימות היום לקביעת הפוטנציאל הגרורתי של הגידול, מוגבלות. שיטות מדויקות יותר הן יקרות, דורשות זמן רב, ואינן נותנות מענה לכל סוגי הסרטן.

במסגרת מחקר בין תחומי שכלל חוקרים מאוניברסיטת אריאל ומאוניברסיטת תל אביב נבדקה שיטה לאבחון מהיר ויעיל של הפוטנציאל הגרורתי בתאים סרטניים וזאת על בסיס של מדידות ספקטרליות (מדידת  האינטראקציה של קרינה אלקטרומגנטית עם התאים). העבודה המשותפת פורסמה בכתב העת “Scientific Reports” .

בהתבסס על המחקר ביצענו את המדידות על תאי מלנומה (סרטן עור), ובעתיד בכוונתנו להרחיבו לסוגי סרטן נוספים.

לשיטה שהצגנו פוטנציאל ניכר לשמש ככלי באבחון הגידול הסרטני, ותוכל לסייע בהתאמה של הטיפול הספציפי המתאים לכל חולה.

במחקר זה כאמור השתתפו חוקרים מדיספלינות שונות: פרופ’ יוסף רייחלין וד”ר רפאל מינס מהמחלקה לפיזיקה באוניברסיטת אריאל, פרופ’ אברהם קציר ונתי ניסינמן סטודנט לתואר שני מהמחלקה לפיזיקה יישומית באוניברסיטת תל-אביב, ד”ר גבי גרליץ וד”ר יעל מייזלס מהמחלקה לביולוגיה מולקולרית באוניברסיטת אריאל.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה