תוצאות מבטיחות לטיפול בקיטרודה בחולים עם סרטן שלפוחית בסיכון גבוה (מתוך כנס ה-GUCS)

טיפול ב-Pembrolizumab (קיטרודה) הוביל לתגובה מלאה בחולים עם סרטן שלפוחית שתן, שאינו חדר לשכבת השריר, לאחר כישלון טיפול סטנדרטי קודם, כך עולה מתוצאות מחקר בשלב II, שהוצגו במהלך כנס ה-Genitourinary Cancers Symposium.

החוקרים הציגו נתונים ממחקר KEYNOTE-057, אשר כלל חולים עם קרצינומה מוגבלת של דרכי השתן, עם או בלי מחלה פפילארית. מדגם המחקר כלל 102 חולים (גיל חציוני של 73 שנים), אשר טופלו ב- Pembrolizumab במינון 200 מ”ג, אחת לשלושה שבועות.

מהערכת תתי-קבוצות של משתתפים במחקר עלה כי למוצא אתני חשיבות רבה בתגובה לטיפול, כאשר 55.6% מהחולים הלא-לבנים הדגימו תגובה מלאה לטיפול, זאת בהשוואה ל-31.9% מהמטופלים הלבנים. החוקרים לא זיהו קורלציה בין תגובה למחלה ובין מצב PD-L1 או נוכחות מחלה פפילארית.

החוקרים מדווחים כי מניתוח הביניים של המחקר עלה כי 40.2% מהחולים עם מחלה שלא הגיבה לטיפול Bacillus Calmette-Guerin השיגו תגובה מלאה לטיפול ב- Pembrolizumab לאחר שלושה חודשים. תגובות אלו נותרו לאורך זמן (חציון משך תגובה של 12.7 חודשים( ו-75% מהחולים שמרו על תגובה זו לאחר שישה חודשים, אך שיעור זה ירד ל-53% לאחר תשעה חודשים. חשוב לציין כי בכל החולים שלא הדגימו תגובה לטיפול ב- Pembrolizumab לא תועדה התקדמות למחלה החודרת לשכבת השריר.

חציון משך המעקב אחר חולים בהם תועדה תגובה מלאה עמד על 16.7 חודשים. למעלה ממחצית המטופלים (58.8%) הדגימו תגובה מתמשכת לטיפול בעת חיתוך הנתונים. עם זאת, כשליש מאלו עם תגובה מלאה (36.6%) פיתחו בהמשך הישנות סרטן שלפוחית שתן.

בטיחות הטיפול ב- Pembrolizumab הייתה דומה לזו שתועדה במקרים של מחלה גרורתית. רק 8% מהחולים הפסיקו את הטיפול בשל אירועים חריגים. רק 13% מהחולים פיתחו אירועים חריגים בדרגה 3/4 ורק 19% מהחולים פיתחו אירוע חריג על-רקע פעילות מערכת החיסון. למרות שתועדו שני מקרי תמותה, אלו לא יוחסו לטיפול שניתן במסגרת המחקר.

מתוך כנס ה-Genitourinary Cancers Symposium

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה