היעילות והבטיחות של טיפול משולש כנגד סרטן שד גרורתי וחיובי ל-HER2 (מתוך JAMA Netw Open)

טיפול כפול המכוון כנגד HER2 לאחר טיפול קודם ב-Pertuzumab (פרג’טה) הדגים יעילות וסבילות טובה, כאשר ניתן בשילוב עם Gemcitabine (גמזר), בנשים עם סרטן שד גרורתי וחיובי ל-HER2, כך עולה מתוצאות מחקר בשלב II, אשר פורסמו בכתב העת JAMA Network Open.

מטרת המחקר הייתה לבחון את היעילות והבטיחות של Pertuzumab בשילוב עם Gemcitabine ו-Trastuzumab (הרספטין) לאחר טיפול קודם ב- Pertuzumabכנגד סרטן שד גרורתי וחיובי ל-HER2 (ERBB2).

החוקרים השלימו מחקר בשלב 2, אשר כלל זרוע יחידה של טיפול כפול כנגד HER2 לאחר טיפול קודם ב- Pertuzumab. ההתערבות כללה מתן Gemcitabine עם Trastuzumab ו- Pertuzumab והתוצא העיקרי של המחקר היה שיעורי הישרדות ללא-התקדמות לאחר שלושה חודשים.

מדגם המחקר כלל 45 נשים (גיל חציוני של 57.1 שנים); מהן 22 קיבלו טיפול במסגרת קו-שני ו-23 נשים טופלו במסגרת קו-שלישי או מעבר לכך. מבין אלו, 22 נשים (49%) קיבלו טיפול קודם ב-Trastuzumab Emtansine. לאחר חציון מעקב של 27.6 חודשים, שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות לאחר שלושה חודשים עמדו על 73.3%. באופן כולל, משך ההישרדות ללא-התקדמות עמד על 5.5 חודשים.

הטיפול התרופתי נסבל היטב, ללא הופעת חום נויטרופני או הפרעה תסמינית בתפקוד סיסטולי של חדר שמאל.

החוקרים מסכמים וכותבים כי משלב Gemcitabine עם Trastuzumab ו- Pertuzumab לאחר טיפול קודם המבוסס על Pertuzumab כנגד סרטן שד גרורתי וחיובי ל-HER2 הינו טיפול הנסבל היטב ומלווה בשיעורי הישרדות ללא-התקדמות לאחר שלושה חודשים של 73.3%. לאור זאת, נראה כי המשך טיפול ב- Pertuzumab לאחר התקדמות מחלה הדגים תועלת קלינית.

JAMA Netw Open. 2019

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה