עדויות נוספות תומכות בתועלת של Nivolumab בחולים עם מלנומה מתקדמת (J Clin Oncol)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Oncology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, המאשרות את התועלת המשמעותית של Nivolumab (אופדיבו) לבדו על-פני Dacarbazine לטיפול בחולים עם מלנומה מתקדמת וללא מוטאציות BRAF.

במחקר CheckMate 066 נבחן טיפול מונותרפי ב-Nivolumab כטיפול קו-ראשון בחולים עם מלנומה מתקדמת ללא מוטאציות BRAF, אשר לא קיבלו טיפול קודם. מדגם המחקר כלל 418 חולים עם מלנומה בשלב III/IV, אשר חולקו באקראי ביחס 1:1 לטיפול ב-Nivolumab במינון 3 מ”ג/ק”ג כל שבועיים, או לטיפול ב-Dacarbazine במינון 1,000 מ”ג/מ2 כל שלושה שבועות.

התוצא העיקרי היה הישרדות כוללת ותוצאי סיום משניים כללו את ההישרדות ללא-התקדמות, שיעורי תגובה אובייקטיבית ובטיחות הטיפול.

המשתתפים במחקר היו במעקב לאורך לפחות 60 חודשים (חציון משך מעקב של 32.0 חודשים אחר מטופלים ב-Nivolumab ועל 10.9 חודשים אחר מטופלים ב-Dacarbazine).

שיעורי ההישרדות הכוללים לאחר חמש שנים עמדו על 39% בקרב מטופלים ב-Nivolumab ועל 17% במטופלים ב-Dacarbazine; שיעורי הישרדות ללא-התקדמות עמדו על 28% ו-3%, בהתאמה.

שיעורי ההישרדות הכוללים עמדו על 38% בקרב חולים שחולקו באקראי לטיפול ב-Dacarbazine שקיבלו טיפול בהמשך, כולל Nivolumab (37 חולים). שיעורי תגובה אובייקטיבית עמדו על 42% בקרב מטופלים ב-Nivolumab ועל 14% בקרב מטופלים ב-Dacarbazine; בקרב חולים ששרדו לאחר חמש שנים, שיעורי התגובה האובייקטיבית עמדו על 81% ו-39%, בהתאמה.

מבין 42 חולים שטופלו ב-Nivolumab והדגימו תגובה מלאה לטיפול (20%), 88% (37 מבין 42 חולים) שרדו לאחר חמש שנים. מבין 75 חולים שטופלו ב-Nivolumab ושרדו עם נתונים זמינים להערכה לאחר חמש שנים, 83% לא קיבלו טיפול נוסף; 23% עדיין נטלו את תרופת המחקר ו-60% לא נטלו כל טיפול.

ממצאי המחקר מאשרים את התועלת המשמעותית של טיפול ב-Nivolumab על-פני טיפול ב-Dacarbazine בחולים עם מלנומה מתקדמת וללא מוטאציות BRAF.

J Clin Oncol 2020

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה